Kaikissa kolmessa mallissa on sama moottori, joka nyt kasvoi 75 kuutiosenttimetriä lisätilavuutta ja sai sen myötä enemmän tehoa ja vääntöä. Moottori on edelleen kaksisylinterinen rivimoottori.
Uutuuksissa on nyt pidemmät vaihteet, mutta siitä huolimatta huippunopeus ja kiihtyvyys ovat aiempaa paremmat, väittää Honda, samoin polttoainetta kuluu vähemmän. Lisäksi moottori on aiempaa värinättömämpi kiitos kahden tasapainotusakselin.
Kaikissa kolmessa on nyt myös uusi äänenvaimennin, jonka pitäisi kuulostaa paremmalta.
ABS:ää ja DCT:tä
Moottoripyörämäisemmät versiot tottelevat nyt mallinimiä NC750 S ja X. Kaikissa kolmessa on vakiona ABS-jarrut ja optiona DCT- eli kaksoiskytkinautomaattivaihteisto, paitsi Integra-skootterissa, jossa DCT on vakiona.
Kaksoiskytkinautomaatti on kuusvaihteinen, ja kumpaakin kytkintä kontrolloi oma elektrohydraulinen piiri. DCT:ssä on valittavissa kolme moodia, täysmanuaali MT, automaatti D, joka sopii parhaiten kaupunkiin ja matka-ajoon sekä sitten S, jolla meno on kiihtyvämpää ja sporttisempaa ja vaihdot tapahtuvat korkeammalla kierrosluvulla.
Integran ja NC750S:n akseliväli on 1525 mm, X.ssä taas hieman pidempi, 1540 mm. Istuimen alla sijaitsevan polttoainetankin tilavuus on 14,1 litraa, jolla pitäisi pystyä jopa yli 400 kilometrin ajomatkoihin ennen tankkausta.
Moottori on vääntävä
Moottori on perusrakenteeltaan SOHC kahdeksanventtiilinen ja rinnakkainen kaksisylinterinen. Isku on sama kuin aiemmin eli 80 mm, porausta on kasvatettu 4 mm 77 millimetriin. Puristussuhde on 10,7:1. Huipputeho kasvoi 2,2 kW eli noin kolme hevosvoimaa 40,3 kW eli 54 hv 6250 rpm. Huippuvääntö on 68 Nm 4750 rpm, jossa nousua vanhasta 6 Nm. Sekä vääntö-että tehokäyrät ovat koko kierrosalueella ylmepänä kuin vanhoissa malleissa.
Moottorin suunnittelussa on pyritty hyvää alhaisten ja keskikierrosten suorituskykyyn. Tässä edesauttaa pitkäiskuisuus sekä erityisesti muotoillut palokammiot yhdessä isomassaisen kampiakselin kanssa tuomaan paljon vääntöä vaivattomasti jo alhaisilta kierroksilta lähtien.
Moottorin rakenteesta on myös pyritty tekemään mahdollisimman yksinkertainen ja kevyt. Osien määrää on pyritty minimoimaan, hyvänä esimerkkinä käy, että toinen tasapainoakselista käyttää öljypumppua.
NC750 S
Nakupyörä NC750 S on jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettu pyörä, josta on saatavilla myös 35 kW versio alemman korttiluokan omaaville. Sen istuinkorkeus on 790 mm, etu/takapainosuhde on 48/52 ja paino nesteineen 216 kg, DCT:n kanssa 226 kg.
NC750 X
Crossoverpyörä NC750 X kiinnostaa seikkailupyörähenkisiä ostajia ja on saanut jalansijaa heidän keskuudessaan. Pyörässä on maastokäyttöön sopivahko rengastus. Istuinkorkeus on enduromaisesti 830mm ja etu/takapainosuhde on 48/52. Istuimen pinnoitus on uusittu mallimuutoksen yhteydessä. Pyörän paino nesteineen on 219 kg, DCT:n kanssa 229 kg.
Integra
Integrassahan kuljettaja istuu kuin skootterissa, jalat vierekään edessä. Mallin kehityksesä on kuultu asiakkaiden palautetta, ja nyt se käyttäytyy aiempaa moottoripyörämäisemmin. Ergonomiaa on parannettu isontamalla polvi- ja lattiatilaa. Siinä on myös aiempaa helpompi laittaa jalat maahan tarvittaessa.
Lisäksi tavaratila on kasvatettu ja pyörään saa myös takalaukun.
Alumiininen takahaarukka on kevyempi ja samalla etu/taka-patasapainosuhdetta on muutettu paremman käsiteltävyyden saavuttamiseksi.
ABS-jarrut ja DCT-kaksoiskytkinautomatiikka kuuluvat pyörään automaattisesti. Integran istuinkorkeus on 790 mm, etu/takapainosuhde on 50/50 ja paino nesteineen 237 kg.
Kaikkien kolmen mallin vanne- ja rengaskoot ovat yhtenäiset. Kaikissa on aluvanteet, joiden koko on 17x3,5 edessä ja 17x4,5 tuumaa takana. Rengaskoot ovat vastaavasti 120/70 ZR17 ja 160/60 ZR17.