KTM:n Stefan Pierer on todennut katupyörien tulleen liian tehokkaiksi, eikä KTM enää aio seurata muitten valmistajien tapaa rakentaa tielaillisia superbikeja tavallisille virtasille.

Teollisuuden asiantuntijat kertovat, että hevosvoimilla käytävä sota on erittäin kallista puuhaa valmistajille, ja maailman sporttipyörämarkkinat jatkavat kutistumistaan, mikä tekee kaikenkokoisille moottoripyörävalmistajille erittäin haasteelliseksi jatkaa tehojen ruuvaamista ylöspäin.

Asphalt and Rubber kommentoi artikkelissaan, että osittain tämä näkökulma johtuu siitä, että KTM nuolee yhä haavojaan RC8:sta. Se oli huippupyörä, muttei koskaan myynyt hyvin osittain KTM:n huonosti hoitaman julkistuksen vuoksi.

KTM ei itse suoranaisesti kisaa, mutta antaa tehdastukea rakentuvalle MotoGP-tallille, ja kunhan vuosi 2017 lähestyy, tiedämme enemmän sen 1000 cm3 V4 -moottorisesta GP-pyörästä sekä sen tulevista yhteistyökumppaneista vuodelle 2018.

140 000 euroa on kova summa kisapyörästäkin, ja KTM:n pitäisi löytää ostajia 150-200 kappaleelle. Muut juorutut asiat KTM:n V4:stä kertovat, että siihen on tulossa pneumaattisesti ohjautuvat venttiilit.

http://www.speedweek.com/motogp/news/77084/KTM-MotoGP-Production-Racer-kommt-erst-2018.html