Hondan julkistaman tiedotteen mukaan osa malleista on suunnattu nuorille motoristeille tavoitteena houkutella heitä mukaan moottoripyöräilyn maailmaan.
Kaksoiskytkimellä- eli DCT:llä (Dual Clutch Transmission) varustettujen mallien määrä nousi seitsemään. Jo 30 prosenttia uusien mallien ostajista valitsee DCT-vaihtoehdon niistä malleista, joissa se on saatavilla.
Kokonaan uusia malleja Euroopan markkinoille vuodelle 2014 on kuusi ja ne ovat CBR1000RR Fireblade SP, CB650F, CBR650F, CTX1300, CTX700 ja CTX700N. Merkittäviä päivityksiä ovat puolestaan saaneet VFR800F, Crosstourer, CBR1000RR Fireblade, Integra, NC750X, NC750S ja CBR300R.
Badgerilla matkaan
Tässäkin lehdessä jo aiemmin povattu CTX1300 badger-malli näki sitten tässä näyttelyssä virallisesti päivänvalon. Samaa sarjaa edustavat myös CTX700 ja CTX700N, jotka on tehdasvalmiiksi varustettu kaksoiskytkinvaihteistolla.
Keskikastia ja kisapyöriä
CBR650F ja CB650F ovat keskisarjaan asettuva pari nelisylinterisin rivimoottorein.
CBR1000RR Fireblade ja CBR1000RR Fireblade SP ovat saaneet uutta ytyä moottoreihin sekä uusia osai, mm. Öhlinsin iskunvaimennus-jousituspaketin ja Brembon jarrut.
CBR300R on saanut lisää kuutioita ja enemmän tehoa sekä Firebladen inspiroiman muotoilun. Myös tästä oli meillä aiemmin jo juttua.
Lisää kuutioita ja tehoa
Integra, NC750X ja NC750S -kolmikko on saanut isomman mottorin sekä lisää tehoa ja vääntöä. Valmistaja väittää myös polttoaineen kulutuksen pienentyneen.
V4-moottorilla varustettu VFR800F on saanut uusitun ulkonäön ja uusia päivityksiä kuten ABS:n, lämmitettävät kahvat, säädettävän istuimen ja automaattisesti palautuvat vilkut.
Toinen V-nelikko Crosstourer on saanut teknisiä päivityksiä kuten Hondan Selectable Torque Control- eli kolmiportaisen väännön kontrollointijärjestelmän.
DCT-malleja ovat tämän jälkeen: VFR1200F, Crosstourer, Integra, NC750X, NC750S, CTX700 ja CTX700N.
Lisätietoja kustakin mallista tulossa.