Harley-Davidsonin markkinointijohtaja Ken Ostermanin mielestä moottoripyörällä ajamisessa on kyse pyörän päällä olemisesta, elämän rakastamisesta sekä siitä, että jakaa nämä tunteet muiden kanssa.
Alunperin tapahtuma lanseerattiin 2008 Miljoonan mailin maanantaina, mutta laajennettiin sittemmin "One World, Two Days, Million of Miles" -nimellä toteutettavaksi, jotta se tarjoaisi paremmat mahdollisuudet osallistumiseen.
Viime vuonna osallistujat ilmoittivat yhteensä yli 10 miljoonan mailin verran moottoripyörälläajeluja näinä päivinä. Osa ajoi yksin, osa pienemmissä tai isommissa ryhmissä.
Vuonna 2015 tapahtuma on edelleen kaksipäiväinen, mutta se on siirretty toteutuvaksi lauantaina ja sunnuntaina, jotta yhä useammilla ihmisillä olisi mahdollisuus osallistua.
– Jännittävä vapauden ja itsenäisyyden tunne, minkä kokee moottoripyörällä ajaessaan, voi olla elämää muuttava. Osallistumalla tähän ajoon ja ottamalla kyytiinsä jonkun sellaisen, joka ei aja moottoripyörällä, voi samalla jakaa tämän elämyksen, Osterman hehkuttaa.
Ajosuorituksen voi tallettaa H-D:n tallentavaan ja karttuvaan kilometrimittariin, joka pyörii tapahtuman aikana täällä. Osallistujat voivat lähettää myös kuvia ja matkakertomuksia matkapuhelimellaan sivustolle kesken ajon Facebook-sivuilla ja Twitterissä, jossa voi käyttää hashtagia #HDworldride, todetaan H-D:n tiedotteessa.