PGM V8 -moottoripyörä on yllättävän sopusuhtaisen näköinen ottaen huomioon kahdeksansylinterisen rakenteen. Toki moottori on leveähkö ja sen jäähdytin on myös sitä, mutta leveys ei varmaan tämän pyörän kohdalla ole olennainen hylkäysperuste.
90 asteen V-moottorin kuutiotilavuus on 1998 cm3 ja se antaa 249 kW / 334 hv 12 800 kierroksella minuutissa. Vääntöä moottorissa on parhaimmillaan 214 Nm / 9500 rpm. Vaatinee herkkää kaasukättä ja lujaa luontoa, että takarengas pysyy ajokunnossa.
Pyörä on tehoon ja moottorin kokoon nähden yllättävän kevyt, se painaa tankattuna öljyineen ja muine nesteineen vain 242 kg. Että tähän on päästy, niin runkoa lukuunottamatta kaikki katteet, lokasuojat jne on valmistettu hiilikuidusta. Akrapovic on valmistanut pyörän kaksi 4-2-1 pakoputkistoa titaanista. Pyörän runko on puolestaan kromimolybeeniristikkoa edessä ja apurunko takana on koneistettua alumiinia.
Pyörän mukana tulee myös avarammat äänenvaimentimet, joiden tuottama ääni muistuttaa valmistajan ilmoituksen mukaan 1970-luvun F1-autojen V8-moottorien ulvontaa.
Pyörästä kertoi ensin Gizmag. Lisätietoja ja lisää kuvia valmistajan kotisivuilla.
Teknisiä tietoja:
- Moottorin kuutiotilavuus 1996 cm3
- Poraus / isku 77x54 mm
- Puristussuhde 13:1
- Kansi: DOHC, 5 venttiiliä per sylinteri
- Nestejäähdytys
- 6 vaihdetta
- Märkä monilevykytkin
- Tosioveto ketjulla (17/45)
- Etujousitus Öhlins FGRT301 48mm ylösalaisin käännetty teleskooppi, täysin säädettävä
- Takana Öhlins TTX Mk2
- Renkaat/vanteet edessä 17.0 x 3.50 Marchesinin 10-puolaiset taottua alumiinia /120/70ZR-17 Michelin Pilot Power 3
- Takana 17.0 x 6.00 Marchesinin 10-puolaiset taottua alumiinia / 190/50ZR-17 Michelin Pilot Power 3
- Jarrut edessä Brembon GP4 nikkelipäällysteiset satulat 320 mm levyt
- Takana Brembon P4-34 nikkelipäällysteinen satula 220 mm levy
- Märkäpaino 242 kg
- Istuinkorkeus 840 mm
- Akseliväli 1540 mm
- Polttoainetankki 16,5 l
- Huippunopeus: How brave are you?
- Hinta: ei tiedossa