Supermotosta juontavassa sporttisessa KTM Freeride E-SM:ssä on harjaton kestomagneettimoottori, ja se on looginen jatke Freeride E-XC:n ja E-SX:n jälkeen asvaltille tarkoitetuksi pyöräksi. Siten se on osa alkavaa sähköistä vallankumousta, väitetään KTM:n tiedotteessa.
Täysin sähköisenä pyörä ei tarvitse juurikaan huoltoa. Siinä on tyypillinen KTMn alusta ja alumiini-teräsrunko, WP:n jousitus / vaimennuskomponentit ja 17 tuuman vanteet, joissa rullaavat Pirellin Diablo Rossot. Moottori saa virtansa korkeatehoisesta litium-inoniakusta.
Moottorin huipputeho on 16 kilowattia / 22 hevosvoimaa ja vääntö 42 Nm. Kortiksi riittää A1, ja pyörä sopii kaikille aloittelijoista edistyneimpiin.
Pyörän valmistus on jo aloitettu, ja se on saatavilla jälleenmyyjillä toukokuussa ympäri Euroopan. Lisätietoja löydät Freeride E:n mikrosivustolta.