MIC:n kampanja logossa G-kirjain on ympäröity neljällä nuolella, jotka muistuttavat siitä, että jokainen osa kuljettajan kehosta pitäisi suojata. Ja tietysti myös matkustajan. Kampanja avataan Yhdysvalloissa 1.5. osana NHTSA:n (National Highway and Traffic Safety Administration) eli sikäläisen liikenneturvallisuusviraston tukemaa moottoripyöräilyn turvallisuuden kuukautta.
Kampanja on suunnattu sekä uusille että vanhoille motoristeille, ja MIC:n mukaan suurimmat haasteet tulevatkin niiden kuljettajien taholta, jotka ovat vähät välittäneet aiemmista vastaavista kampanjoista. Tämän vuoksi kampanjassa on mukana uusia ulottuvuuksia.
Gear up every ride -kampanjan mukaan suojavarusteista on kahdenlaista hyötyä: ne tarjoavat mukavuutta ja suojaa. Suojavarusteet auttavat sinua pitämään oman olosi mukavana olipa sitten tarjolla kuumuutta, kylmyyttä, sadetta, hyönteisiä, kuraa tai tuulta.
Kampanjassa ei siis haluta saarnata, vaan kouluttaa. Suomessa ei tarvitse opettaa ihmisiä käyttämään ajettaessa kypärää, koska se on pakollista, Yhdysvalloissa asia on monen osavaltion osalta toinen.
Perusviesti kuitenkin on, että joka kuljettajan ja matkustajan pitäisi pukeutua standardienmukaiseen kypärään, pitkähihaiseen takkiin, pitkiin housuihin ja kunnollisiin mp-ajohansikkaisiin. MICin sivuille pääset tästä.
MIC:ssä ovat mukana käytännössä kaikki merkittävimmät moottoripyörävalmistajat.