Syynä takaisinkutsuun on se, että kaasuvaijerin sisäholkki saattaa liikkua ja estää kaasun palautumisen ts. kaasua ei saa täysin pois päältä.
Ducatin NHTSA:lle 13.3. antamassa selvityksessä todetaan, että "kaasun kierto voi tulla jäykemmäksi kuin tavallisesti", jos vika ilmenee. Potentiaalinen turvariski on, että "tukkeuma kaasuvaijerissa voi aiheuttaa sen, ettei kaasua pysty sulkemaan (pienentämään) mikä voi aiheuttaa vahinkoa moottoripyörälle ja / tai kuljettajan loukkaantumisen".
Tähän mennessä ei ole tietoa, että ongelma olisi aiheuttanut onnettomuuksia tai loukkaantumisia. Potentiaalinen ongelma löydettiin kolmen kenttäraportin perusteella, kun Ducatin laadunvalvontaosasto oli tutkinut väitettyjä tiukaksi käyneitä kaasukahvoja.
Ducati ilmoittaa malln omistajille asiasta, ja jälleenmyyjät vaihtavat veloituksetta ylemmän kaasuvaijerin kuoren ongelman poistamiseksi. Lisää tietoa asiasta NHTSA:n sivuilta, tapauksen tunnusnumero on 15V152000.