Brittihallituksen toimenpide on seurausta hallituksen ja moottoripyörävalmistajien Voltin, Suzukin, Mahindran, Harley-Davidsonin sekä BMW Motorradin kanssa.
Harley-Davidson julkisti viime vuonna Livewire-konseptinsa, kun taas BMW valmistaa C evolution -sähköskootteria ja Mahindra GenZe-sähköskootteria. Viimemainittu suunnittelee tuovansa skootteriaan Englantiin myöhemmin tänä vuonna.
Irlantilainen Volt Motorcycles puolestaan julkisti hiljan oman mallisarjansa. Niihin kuuluu myös sporttinen versio 220, jonka mallinimi kertoo maksimiajomatkan, 220 kilometrin pituudesta yhdellä latauksella. Myös KTM:llä on oma sähköpyörämallinsa, Freeride E.
Teollisuusministeri Matthew Hancockin mukaan "matalapäästöiset ajoneuvot ovat tulevaisuutta, ja osoittavat, että voimme saavuttaa ilmastotavoitteemme luopumatta autoista tai moottoripyöristä. Tämä investointi osoittaa, että olemme vakavissamme kasvattamassa puhtaampien ajoneuvojen käyttöönottoa Englannissa, ja tarjoaa yrityksille hyvän paikan sijoittaa tutkimus- ja tuotekehitys- sekä valmistuslaitoksiaan. Uusien teknologioiden tukeminen on avainasemassa pitkän aikavälin taloussuunnittelussamme."
Näin siis Iso-Britanniassa. Miten paljon tukia ovat Suomessa keränneet esimerkiksi sähkömoottoreilla varustetut moottoripyörät? Asiasta kertoi ensin Motorcycle Industry News.