Juhlamallin tavoitteena on ollut puristinen ja voimaa uhkuva moottoripyörä varustettuna nykyaikaisella teknologialla. Samalla pyörän pitäisi edustaa eri aikakausien näkemystä mp-suunnittelusta. Nine T tarjoaa myös paljon mahdollisuuksia personoida tuotetta.
Pyörälle on myös pyritty luomaan käsintehdyn tuntua, ja BMW:n tiedotteen mukaan sen pitäisi olla yhtä hyvin kotonaan matka- kuin vähän reippaammassakin ajossa. Kieltämättä pyörän muotoilu on onnistunut. Se on tyylikäs ja näyttävä.
Jo ensimmäisessä BMW:n moottoripyörässä oli bokserikone, joten juhlamalliin se oli ainoa ajateltavissa oleva vaihtoehto ja tietysti kardaanivedolla. Moottori on 1170 kuutioinen ja tehoa siitä löytyy 81 kW, 110 hevosvoimaa 7750 kierroksella minuutissa ja vääntöä 119 Nm 6000 kierroksella. Painoa laitteelle on ajokunnossa kertynyt 222 kg.
Pyörää pystyy kustomoimaan jo tilausvaiheessa eri tavoin, mm. mukavamman matkustajan istuimen ja Akrapovićin äänenvaimentimen avulla. Vaimentimeen saa kahta erimittaista puteka, jolloin sen voi siirtää ylös tai alas, riippuen siitä haluaako matkustajan mukaan vai ei. Takaistuimen saa myös kokonaan pois ja tilalle voi laittaa alumiinisen palikan, jolloin cafe racer -look on miltei täydellinen.
Teräsputkirungossa moottori on osana kantavaa rakennetta. Yllättävästi ilmeisesti ulkonäkövaatimusten vuoksi nine T:ssä on S 1000 RR -superbikesta lainattuna kaksi upside-down-teleskooppia edessä telelever-etupään sijasta. Takana sen sijaan on tuttu yksiaisainen paralever -keinuhaarukka.
Pyöräkoko on 17 tuumaa ja 4-mäntäiset radiaalilevyjarrut kelluvien 320 millimetrin levyjen ja ABS:n kanssa huolehtivat pysähtymisestä.
Käsintehdyn tuntua lisää 18-litrainen käsin kiillotettu alumiinitankki, lisäksi ilmanoton yläpuolella on nine T -alumiinilaatta.