MV Agusta F 4 RC -pyörässä on tehoa 212 hevosvoimaa 13 600 kierroksella minuutissa. Tilavuudeltaan 998 cm3 ja 16-venttiilisessä nelisylinterisessä nestejäähdytetyssä moottorissa on radiaaliventtiilit ja sen painoa on pudotettu magnesiumvalukomponentein sekä titaaniruuvein ja -mutterein 1,1 kg. Vääntöä moottorista irtoaa 115 Nm / 9300 rpm.
Pöyrän tehopainosuhde on asiallinen, sillä se painaa vain 175 kg tankattuna. Huippunopeutta luvataan 301 km/h.
Pyörässä on MV Agustan huippulelektroniikkaosaaminen MVICS 2.0 (Motor & Vehicle Integrated Control System) -järjestelmän muodossa. Siihen kuuluvat ride-by-wire kaasu, jossa kaasuherkkyyttä pystyy säätämään. Mukana tulee neljä eri tehokarttaa. Kallistuskulmasensori käyttää kolmea gyroskooppia ja kolmea kiihtyvyyssensoria asennon ja tapahtumien tarkkailuun. Pyörässä on ABS ja 8-asentoinen luistoneston säätö. EAS 2.0 (Electronically Assisted Shift) mahdollistaa kytkimettömät vaihdot.
Kromi-molybdeeniputkista tehty putkiristikkorungo, jossa käytetään myös valualumiiniosia maksimijäykkyyden varmistamiseksi on säilynyt ennallaan.
Edessä on Öhlins NIX 30 etupää ja takana Öhlins TTX 36 -monovaimennin. Pyörässä on myös täysin säädettävä Öhlinsin ohjausiskunvaimennin. Jarruina on Brembon M50 monoblockit. Edessä on kaksi 320-millistä teräslevyä ja takana 210 mm levy.
Painoa on säästetty lisää hiilikuituosin ja taotuin alumiinivantein, myös akku on erityiskevyt. F4 RC on 7 kg kevyempi kuin F4 RR ja 13 kiloa kevyempi ratasarjalla varustettuna. Ratasarja tulee pyörän mukana, ja siihen kuuluu titaaninen Termignonin pakoputkisto sekä lisää hiilikuituosia ynnä muuta.
Hintako? Italiassa 36 900 euroa. Alla Leon Camierin kanssa tehty pyörän esittelyvideo.