Valtaosassa moottoripyöriä on nykyään jotain, mikä kuluttaa varmasti vaikka hitaastikin akun kapasiteettia. Esimerkiksi mittariston kello riittää talven mittaan luonnollisen varauksen purkautumisen myötä tyhjentämään akun. Tämä taas voi johtaa siihen, että akku menettää parhaan vireensä eikä enää lataudu kunnolla.
Osasyynsä asian "unohtamiseen" saattaa olla sillä, että pyörää pitää aina jonkin verran purkaa, että akun saa pois paikaltaan tai vähintään otettua esille ja irrotettua latauskaapelit navoistaan.
Kun laturin sitten liittää akkuun, levällään sojottavat kaapelit ovat aina ongelmana. CTEK on kehittämässä ratkaisua tähän ongelmaan. Ehkä jo ensi syksynä on kaupan CTEKin WiTricityltä lisensioima ratkaisu magneettisen resonanssin avulla toimivasta langattomasta latausjärjestelmästä.
Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että moottoripyörän tai auton kuljettaja voisi pysäköidä kulkuvälineensä talliin kontaktilevyn päälle, ja akku latautuisi vaikkapa yön aikana automaattisesti ja langattomasti.
Ensimmäisiä hyötyjiä tämäntyyppisestä ratkaisuista olisivat erilaisten hälytysajoneuvojen kuljettajat, jotka voisivat olla systeemin ansiosta varmoja siitä, että akut ovat aina täynnä hälytysajoon lähfettäessä.
CTEK on julkaisemansa tiedotteen mukaan yksi suurimpia laturinvalmistajia ja WiTricity puolestaan valmistaa langattomia latusjärjestelmiä.