Ducatilla tilaisuutta juonsivat Viivi Pumpanen ja Ducati Finlandin Janne Kosonen. Kosonen harmitteli Scramblereiden puuttumista, mutta "asia korjaantuu perjantaiaamuun mennessä", mies lupasi. Tärkeintä tietysti ensi hätään on se, että pääsee näkemään pyörät paikan päällä.
Panigale 1299
Ducati julkisti Milanon EICMA-messuilla uuden tilavampimoottorisen Panigalen, jolla saatiin Kososen sanoin "alavääntö sellaiseksi kuin palautteen mukaan toivottiin". Muutenkaan lukemat eivät ole huonoja. Pyörän kuivapaino on 166 kilogrammaa ja tehoa on 205 hevosvoimaa. Quickshifteri toimii sekä ylös- että alaspäin, ja lisäksi pyörässä on kantatessa toimiva ABS, Öhlinsin elektronisesti toimiva vaimennus/jousitus ja LED-valot.
Pyörällä on toki sitten hintaakin, 36 990 euroa.
Multistrada 1200 S
Ducatin Multistrada 1200 S kuulostaa teknisesti varsinaiselta tekniikan ihmelapselta, sillä siinä on Ducatin ensimmäinen muuttuvalla venttiilien ajoituksella (DVT) varustettu versio 1200-kuutioisesta Testastrettasta. Lisäksi siinä on mm. kantattaessa toimiva ABS ja Brembon jarrut sekä wheelienestosäätö ja vakinopeudensäädin sekä ripakopallinen muita ominaisuuksia.
Tehoa Testastretta DVT:stä lähtee tehoa 160 hv ja vääntöä 136 Nm 7500 rpm. Hinta on maltillisemmat 26 990 €.
Matteo Mossa
RR-ajaja Matteo Mossa kävi myös näyttäytymässä oman kisapyöränsä 1199 Panigalen kanssa. Mossa kisaa tänäkin vuonna Panigalella. Miksipä ei, sillä mies pärjäsi hyvin lähes vakioviritteisellä pyörällä. Tälle kaudelle on luvassa hienosäätöä pyörään mm. jousituksen ja vaimennuksen osalta. Ne kun on suunniteltu nopeaan ajoon, ja Suomessa radat ovat niille liian hitaita, jousitus ja vaimennus kaipaavat lisää pehmeyttä.
Mies lupasi taistella voitosta, "sillä on turha lähteä vain osallistumaan".
Tässä siis osa Ducateista, loput kannattaa käydä katsastamassa paikan päällä.