MP-messujen myyntiryhmäpäällikkö Niko Kantola hehkutti tulevaa Superenduron MM-kisaa ja sen merkitystä, lisäksi hän toivoi, että kävijämäärä messuilla alkaisi kuutosella. Yhtenä houkuttimena hän piti sitä, että perjantaina naiset pääsevät mukaan kaksi yhden hinnalla.
Upeita uutuuksia
Sen jälkeen juontajat esittelivät uuden hienon Aprilia RSV4 RR RacePackin ja BMW S 1000 XR:n sekä Husqvarnan sulavalinjaisen 701 Supermotopyörän.
Pekka Veräväinen puolestaan ajoi lavalle tuliterän Honda CBF650F:n ja sitten tulikin yllätyshahmo, eli suosikkinäyttelijä ja maailmanmatkaaja Ville Haapasalo paikalle Vespa GTS 300 Superilla. Ville ajaa siviilissäkin Vespalla.
Yamahan uuden supersportin YZF-R1:n esittelikin sitten ajamisen ammattilainen, Niki Tuuli. Tuuli ajaa Kallio Racingin tiimissä, ja hänen tavoitteensa ovat korkealla, onneksi osaaminenkin.
Lisäksi näytillä olivat Kawasakin H2, joka on varsinainen katseenvangitsija uusine muotokielineen, ahtimineen ja upeine Kawasakin kehittäminen metalliheijastavine maalipintoineen, KTM 1290 Super Adventure hänelle, joka haluaa seikkailupyörältään kaiken mahdollisen, ja Peugeotin hieno retroskootteri Django Evasion. Tuoreimpana Suzukinan nähtiin uusi kiinnostava GSX-S 1000 FA.
Kauppaa ja Petrol Circusia
MP-kauppiaitten edustajan Sumekon Jukka Revon hehkutus ajokorttitutkintojen määrän kasvusta tulikin jo kerrottua eri jutussa, siihen linkki tästä.
Viivi Pumpanen haastatteli Petrol Circuksen promoottoria Japi Åströmiä joka hehkutti paikalla olevia huikeita rakennettuja pyöriä. MMAF:N (Modified Motorbike Association of Finland) hallituksen jäsen Anssi Juvonen puolestaan totesi, että pyörien rakentaminen tahtoo olla vähän sitä, että tallissa ei vietetä muutamia tunteja päivässä, vaan pikemminkin siellä asutaan. Myös Juvonen korosti suomalaisen pyörän rakentamisen huippuosaamista.
Superenduroa
Superenduron MM-kisojen Suomeen saamisesta kävi puhumassa Suomen Moottoriliiton toimitusjohtaja Kurt Ljunqqvist. Hän muistutti, että kisojen eteen on saatu tehdä kovasti töitä, ja että on huikea juttu saada ne tänne. Samalla se on tunnustus siitä, että Suomessa osataan nämä hommat ja tehdään yhteistyötä moottoriurheilulajista riippumatta. Kurre latoi myös painetta MM-osakilpailujen voittamisesta seuraavalle puhujalle, superendurokuski Matti Seistolalle, joka puolestaan oli Aleksi Halenin haastateltavana.
Seistola kertoi, että vähintään palkintopallipaikka on tavoitteena, ja että tosissaan ollaan matkassa. Samalla hän kehui kilpakumppaneitaan ja heidän osaamistaan. Lopuksi mies veti muutaman ratakierroksen näytösluonteisesti upeasti rakennetulla Superenduron MM-radalla. Se on mieleenpainuvaa, kun sen osaa.