– Sporttipyörille ei ole olemassa nastarenkaita, joten ne on paras tehdä itse. Ja jos aikoo tehdä stuntteja jäällä, on parempi, että nastoja on paljon, ja että ne ovat lyhyempiä, todetaan Stuntexin videolla.
Jos taas aikoo ajaa lumella, pitkät vahvat piikit harvakseen ovat parempia.
Käytännössä ruuvit korvaavat nastat. Ensimmäiseksi pitää päätellä käytettävien ruuvien pituus, joka voi vaihdella eri renkailla. Tässä tapauksessa tavoitteena on, että piikit olisivat renkaasta ulkona 1-1,5 cm ja tiheässä. Takarenkaassa käytettiin 5 mm pidempiä ruuveja.
Täten nastoitetut renkaat eivät taida olla katulailliset missään päin maailmaa.
Ohjeita videolta
- - Rakentamisessa käytetyt leveähattuiset ruuvit ovat täydellisiä.
- - Ruuvit asennetaan mahdollisimman tiehään ja epäjärjestykseen, ei mitään suoria rivejä.
- - Tylsää hommaa, kumpaankin renkaaseen menee 10 000 ruuvia. Ruuvien kannat pitää suojata, etteivät ne riko sisärengasta.
- - Ilmastointiteippi toimii hyvin suojana
- - Vanteen normaali venttiili poistetaan ja asennetaan erillinen sisärengas.
- - Lokasuojat pitää poistaa ennenkuin renkaat asennetaan pyörään takaisin.
Lisätietoja Stuntexin kotisivuilta ja oheisesta videosta.