Ainakin Suzuki on uudelleenrekisteröinyt Katana-nimen ja logon sekä Euroopan että Amerikan markkinoille, ja Gamma-logo on uudelleenrekisteröity Eurooppaan. Katanahan tarkoittaa yksiteräistä japanilaista kahden käden samuraimiekkaa, ja se on helppo myös hahmottaa Suzukin Katana-kanjista, jonka rinnalle se on länsimaisia ihmisiä varten piirretty erikseen.
Suzukin RG500 Gamma oli legendaarinen kaksitahtinen ja 500-kuutioinen superbike, joka tietysti synnyttää kysymyksen, että miten nimeä voi hyödyntää ainakin tähänasti nelitahtisessa mallistossa? Äkkiseltään ei vaikuta kovin todennököiseltä, että Suzuki alkaisi valmistaa toki tehokkaita, mutta saastuttavia, polttoainesyöppöjä ja poissa muodista olevia kaksitahtisia. Mitä on siis lupa odottaa tilalle?
Epäilemättä sporttipyörä, olisiko se sitten kevyt 4-sylinterinen mutta minkä kuutioinen nelitahtinen?
Katana-nimelle voisi olla tilaus turbokonseptissa, mutta ainakin Suzukin konsepti Recursionista on vain kaksisylinterinen, satahevosvoimainen pyörä, joten se ei vielä oikeuta kunniakkaaseen Katana-nimeen. Olisiko rinnalle tulossa sitten vielä malli, jossa on enemmän kuutioita, sylintereitä ja katetta Katana-sanalle?
Suzuki on Asphalt and Rubberin mukaan uudelleenrekisteröinyt Katana-tuotemerkin jo 2010, mutta sallinut tiedon siitä tulla julkiseksi vasta 2014. Jotain mielenkiintoista siellä Suzukin pääkonttorissa on siis haudottu jo pitkään.