Nykyisten Harley-Davidsoneiden kuutiotilavuus on yleensä 883 cm3 tai 1200 cm3, uusi 500-kuutoinen V-twini merkitsisi kokonaan uutta aluevaltausta ja olisi tarkoitettu aloitteleville moottoripyöräilijöille. Se korvaisi myös laskukauden myötä 2009 lopetetun Buell- merkin 492-kuutioisen mallin.
Pienempi Harley voisi merkitä uutta aluevaltausta yritykselle Aasiassa ja Intiassa, missä 500-kuutioinenkin moottoripyörä on isokokoinen useimpiin muihin verrattuna.
Matthew Levatichin mukaan vielä nimeämätön Harrikka on jo pitkällä, hän on jopa itse ajanut sillä, ja kehui viran puolesta sen ominaisuuksia. Tavoitteena on saada se mahdollisimman pian tuotantoon. On myös todennäköistä, että pyörä tullaan valmistamaan Intiassa. Harley-Davidsonilla on tuotantolaitoksia sekä Intiassa että Brasiliassa Yhdysvaltain lisäksi.
Luvassa on siis sekä pikku-Harley että mahdollisesti jollain aikavälillä sähköharrikka. Nämä tiedot saattavat rypistyttää monen perinteisen milwaukeelaisen V-Twinin suosijan kulmakarvoja, mutta saattavat tuoda uutta käyttäjäkuntaa Harley-Davidsonille ja pienempi V-twini varsinkin merkitä polkua isompaan amerikkalaiseen rautaan. Harle-Davidsonin suunnitelmista kertoi ensimmäisenä Gizmag.