American Car Show, Classic Car Show, Custom Truck Show, Drift World, Electrified Experience, MC Heaven, Mopo Tuning, Motorsport, Tuning Car Show ja Car Audio World ovat osa ACS25-tapahtumaa. Näyttelyosioissa on esillä noin 700 erilaista ajoneuvoa. Tapahtumakokonaisuus on edellisvuoteen verrattuna laajentunut, sillä myös halli kaksi (2) on otettu näyttelykäyttöön.

Poimintoja ACS25-näyttelyosioista

Mesla

Kun nelivetoisen Teslan voimalinja integroidaan 70-luvun V8-Mersuun, siitä syntyy kotimainen harrasteauto Mesla. Turkulainen Jarmo Pesonen on saanut kahden vuoden mittaisen sähköautokonversio-projektinsa valmiiksi, ja lopputulos esitellään uudessa Electrified Experience X Kokkolan Autohuolto -näyttelyosiossa.

Sisu GTP 4x4

Custom Truck Show -näyttelyosiosta löytyvä Sisu GTP 4x4 on panssaroitu, nelivetoinen miehistönkuljetusajoneuvo, joka on tarkoitettu sotilaskäyttöön. Sisu on toimittanut kymmeniä GTP 4x4 ajoneuvoja Suomen ja Ruotsin Puolustusvoimille viimeisen viiden vuoden aikana. Alkuvuosi 2025 on tuotettu pelkästään sotilaskalustoa, kun taas Polar-toimitukset käynnistyvät vielä ennen kesää.

Lowriders

American Car Show -päänäyttelyssä on oma alue Lowrider-autoille, joiden jousitusta on muutettu hydraulijärjestelmällä tai ilmajousituksella, jonka avulla autot pystyvät muuttamaan maavaraansa radikaalisti. Näyttelyalueella on esillä esimerkiksi ensimmäinen, ja ainoa, kokonaan Suomessa rakennettu Lowrider, joka on esitelty amerikkalaisessa Lowrider Magazinessa.

Moottoripyöräilyä

MC Heaven ja Mopo Tuning -näyttelyosiossa on jälleen iso määrä elämyksellisiä moottoripyöriä, mopoja ja kaikenlaisia erikoisia kulkuneuvoja.

Klassikoita

Classic Car Show -näyttelyosiosta löytyy muun muassa Cadillac Ambulance, joita on valmistettu vuonna 1963 ainoastaan 10 kpl. Amerikkalaisten klassikoiden lisäksi näyttelyosiosta löytyy tyylikäs kattaus muita klassikkoajoneuvoja, kuten vaikkapa täysin entisöity Mercedes-Benz 170S vuodelta 1951, Saab Sonett 3 vuodelta 1973 ja VW Suomi Samba vuosimallia 1963.

Tuningia ja Autohifiä

Vuoden 2025 iso uudistus tapahtumassa on Tuning Car Show’n siirtyminen juurilleen halleihin yksi (1) ja kolme (3). Toinen merkittävä uudistus on autohifille pyhitetty oma halli kaksi (2), jossa autoäänentoisto ja siihen liittyvät visuaaliset elementit pääsevät entistä paremmin oikeuksiinsa.

Driftingiä ja motorsporttia

Drift World -näyttelyosiosta löytyy voimallinen määrä kotimaista drifting kalustoa, sekä luonnollisesti kovimpia kotimaisia kuskeja. Motorsport-näyttelyosiosta löytyy paljon erilaista nähtävää, kuten vaikkapa Le Mans 66’ voittaja-auton jalanjäljissä kulkeva Ford Shelby GT40 mkII 50th Anniversary –juhlamalli, jota valmistettu 20 kpl. Lisäksi moottoriurheilulle osoitetusta näyttelyosiosta löytyy muun muassa kotimaisen Finger Motorsin, noin 1500 hevosvoimainen, Lamborghini Huracan Performante TT -protomalli, sekä Team Herlevin uusi rakennettu Scania 110 Super PekkaKaania.

Nuoret Rakentajat

Nuori Rakentaja -näyttelyosioon osallistuu kymmenittäin ajoneuvoja sekä Bikes että Cars –kategorioissa. Rakentajien parhaimmisto palkitaan rakentelustipendein näyttelyn palkintojenjakotilaisuudessa sunnuntaina.

Suomi Drag Racing 50v

Juhlavuosi tulee tyylikkäästi näyttelyssä esille, sillä eri vuosikymmeniin jaettu 50v-strippi kulkee hallin kuusi (6) läpi, ja päättyy FHRA:n osastolle. Stripillä on merkittäviä suomalaisen drag racingin historiaan kuuluvia, sekä kaksi- että nelipyöräisiä, kilpureita. Niitä löytyy aina Keimolan ensimmäiseen kisaan osallistuneesta autosta vuonna 2024 EM-kultaa huuhtoneeseen Pro Modified -kiihdytysautoon saakka.

Taiteellisen luovuuden alue

Hot Rod Art –osastolta (halli 6), löytyy auton maalausprojekti, jonka suunnittelussa ja työskentelyssä on mukana huippuammattilainen Pierre Tardif (Quebec, CAN). Osastolta löytyy myös 9-luokkalainen lahjakas piirtäjä, Luukas Laihonen, jonka intohimona on piirtää autoja, niin vanhoja kuin uudempiakin malleja. Luukas piti viime syyskuussa näyttelyn omassa kotikunnassaan Maskussa. Näyttelyn nimi oli 2shiny ja esillä oli kymmeniä hänen piirtämiään autoja.