Monelle satapiikki on heidän elämänsä ensimmäinen todellinen moottoripyörä. Pyörä saisi olla mielellään taloudellinen ja helppo ylläpidettävä. Hondan tavoitteena onkin ollut tehdä vahva, kestävä ja käyttäjäystävällinen sekä hankintahinnaltaan edullinen aloittelijan pyörä.
Muotokielessä on vahvaa perhesidonnaista streetfighter-tyyliä kaksisylinterisen CB 500 F:n ja nelipyttyisen CB 650 F:n malliin. Pysty ajoasento ja leveä ohjaustanko helpottavat pyörän hallintaa.
Uusi teräsrunko on vahva, ja 17:stä 18:sta tuumaan kasvatettu rengaskoko auttavat omalta osaltaan pyörää kulkemaan vakaasti ja pinnan epätasaisuuksista piittaamattomasti.
Yksisylinteristä nelitahtimoottoria on viritetty tuottamaan vahvaa ala- ja keskialueen vääntöä sekä vastaamaan herkästi kaasukäden liikkeisiin.
Pyörän istuinkorkeus on 775 mm, ohjauskulma 26° ja jättö 97 mm, kun akseliväli taas on 1295 mm. Pyörä painaa tankattuna 128 kg.
Kaksoistakaiskunvaimentimissa on viisiasentoinen jousen jännityksen säätö. Rengaskoko on edessä 80/100 ja 90/90 takana. Edessä on 240 mm kaksimäntäinen levyjarru ja takana 130 mm rumpu.
Saataville tulevat värivaihtoehdot ovat Pearl Twinkle Yellow, Onyx Blue Metallic, Pearl Sunbeam White ja Candy Blazing Red.
Ilmajäähdytteisen moottorin kuutiotilavuus on 124,7 cm3, ja se on yksisylinterinen sekä kahdella venttiilillä varustettu. Poraus ja isku ovat 52,4 x 57,8 mm. Puristussuhde puolestaan on 9,2:1. Sylinterikansi on uusittu vuoden 2015 malliin ja moottoriin on lisätty tasapainotusakseli vaimentamaan värinöitä. Huipputeho on 7,8 kW 7750 rpm, maksimivääntö taas puolestaan 10,2 Nm 6250 rpm. Vaihteita on viisi kappaletta.
Polttoainetankki vetää 13 litraa ja Honda lupaa sillä ajettavan parhaimmillaan jopa yli 600 kilometrin matkoja, minkä mukaan polttoainekulutuksen pitäisi kyllä olla kohdillaan.