Koska on autoilijoitten yhteenliittymä, AAA, American Automobile Association ottaa tiedotteensa mukaan kantaa autoteollisuuden laatimaan yksityisyydensuojaa autoteknologiassa ja palveluissa koskevaan pohdintaan. Motoristien etujärjestöjen kannattaa muistaa se, että jonain päivänä moottoripyörät ovat osa telematiikkastruktuuria.
Siinähän ei ole sinänsä mitään pahaa, sillä ajoneuvojen verkottuminen edistää myös erityisesti moottoripyöräilijöiden liikenneturvaa kertomalla autoilijoille lähestyvistä moottoripyöristä jo ennenkuin nämä näkevät heidät.
Ongelmana onkin tietosuoja ja kuluttajien valinnanvapaus.
Autoteollisuuden aikeet eivät AAA:n mukaan takaa sitä, että nämä voisivat riittävässä määrin kontrolloidan omaa informaatiotaan. Lisäksi ongelmana on, että nämä joutuvat sitoutumaan mahdollisesti vain yhteen autoalan palveluja tarjoavaan tahoon, jolloin kilpailu jää vähemmälle.
Amerikkalaiseen tapaan kuluttajalle perätään tässä kilpailuttamisen tuomia etuja ja teollisuutta rakentamaan selkeän kehyksen yhteistyössä teollisuudenalan asiantuntijoiden kanssa, joka takaisi sen, että kuluttajat voivat jakaa dataa ajoneuvoistaan kaikkien haluamiensa luotettavien palveluntuottajien kanssa. AAA:n tavoitteena on varmistaa, että kuluttajilla on vaihtoehtoja, mistä valita sekä että he voivat nauttia kaikista niistä eduista, mitä verkottuneet ajoneuvot tuovat tullessaan.
AAA on työskennellyt asiassa viranomaisten kanssa kyetäkseen osoittamaan verkotettujen ajoneuvojen kuluttajansuojaan liittyvät ongelmat.