Polariksen uusi Slingshot 10 juhlistaa mallin kymmenettä olemassaolon vuotta uusin eväin. Kolme pyörää, avoin ohjaamo ja vierekkäin sijoitetut istuimet ovat mallin perustaa, kuten ennenkin, mutta nyt on kyseessä mallin premium-versio, jota valmistetaan vain rajoitettu erä.
Erikoismallin pohjana on käytetty R-versiota, ja sen pitäisi tarjota "vertaansa vailla olevaa tyyliä ja huipputeknologiaa ja -suorituskykyä", hehkutetaan Polariksen tiedotteessa.
Yrityksen mukaan Slingshot on omanlaisenaan ajoneuvona houkutellut uusia ihmisiä lähtemään mukaan Powersports-elämäntapaan.
Sen kunniaksi ajoneuvosta luotiin versio, joka tekee kunniaa sen kymmenen vuoden matkalle: tyyli ja varustetaso ovat omaa luokkaansa.
Sekä väritys että grafiikat on pantu uusiksi samoin vanteet. Radiant Red Pearl -maalipinta tekee kunniaa alkuperäiselle 2015 julkistetulle Slingshot Red -väritykselle.
Black Metallic -yksityiskohdat ja valkoiset sekä sinivihreät aksentit elävöittävät designia. Kiiltävänmustat hunajakennokuvioidut vanteet kruunaavat ulkoasun.
Väriin sopiva ohjauspyörä, mittaristo, hansikaslokero ja käsityönä tikatut istuimet koristavat sisäpuolta.
Äänipuolesta vastaa Stage 3 Max Rockford Fosgate -järjestelmä, jossa on kaiuttimet niskatuissa ja 8-tuumaiset ämyrit sivupaneeleissa rikastamassa audiokokemusta. Tehoa 300 wattia ja mukana automaattisesti säätyvä äänenvoimakkuus. Ääntä tukee säädettävä ja muokattava XKGlow-valaistus, joka luo tunnelmavaloa ohjaamoon.
Mukavuuden, tyylin ja huippuluokan äänentoiston lisäksi Slingshot 10:ssä on edistyneintä tehdasasennettua teknologiaa mitä koskaan on ollut yhdessäkään Slingshot-mallissa:
- Sähköllä lämpiävät ja jäähtyvät istuimet.
- Stage 3 Max Rockford Fosgate -audiopaketti.
- Ride Command: 7" kosketusnäyttö, jonka avulla voi ohjata laitteen ominaisuuksia, GPS-navigaatio, Apple CarPlay.
- Premium Interior Light Kit by XKGlow -sisävalaistusjärjestelmä, muokattavissa.
- R-tason suorituskykyä joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Moottorina on kaksilitrainen Pro Star. Tarjolla on hieman lisää tehoa ja laveampi vääntökäyrä, joten luvassa pitäisi olla hallitsematonta myhäilyä ajon aikana. Nelimäntäiset Brembon jarrut pitävät puolestaan huolta pysähtymisestä. Etujarrulevyt ovat aiempaa 14 % suuremmat pinta-alaltaan.
Hinnat Yhdysvalloissa alkavat noin 39 000 dollarista. Rajoitetun valmistuserän suuruutta ei kerrottu Polariksen tiedotteessa.