25. helmikuuta velkojainkokous hyväksyi yrityksen suunnitelmat uudelleenjärjestelyjen ja velanmaksun osalta. KTM maksaa velkojilleen noin kolmanneksen sen veloista, kaikkiaan noin 600 miljoonaa euroa. Samalla se sitoutui sijoittamaan tuotannon jatkamiseen kaikkiaan noin 150 miljoonaa euroa, josta 50 miljoonaa välittömästi tuotannon käynnistämiseen maaliskuussa.
KTM:n tuotanto on ollut jäissä Itävallassa Mattighofenissa, mutta Intiassa se lienee jatkunut ainakin osittain Bajaj Auton tuotantolaitoksilla.
KTM:llä on kuitenkin tiukka takaraja: koko 750 miljoonan euron rahoituspotti pitää olla kasassa 23.5. mennessä. Mikäli se onnistuu siinä, konkurssiuhka on loppuun käsitelty asia. Rahoituksen pitäisi olla luvassa, mutta investoreiden nimet eivät vielä ole julkisesti tiedossa. Intialainen KTM:n yhteistyökumppani lienee siirtämässä ainakin 150 miljoonaa euroa KTM:n käyttöön, siitä enemmän tässä jutussa: Maanantai 24.2.2025 Intialainen Bajaj Auto sijoittamassa merkittävän summan talousvaikeuksien kanssa kamppailevaan KTM:n – uusi omistaja?
Ja KTM:n taloustilanteesta enemmän tässä jutussa: Tiistai 25.2.2025 Euroopan suurimman moottoripyörävalmistajan konkurssi vältettiin – löysässä hirressä vielä toukokuun lopulle
Mistä sitten loput? Sitä emme tiedä, mutta kiinalainenkin raha on mahdollinen, mikäli yhteistyökumppani CFMotolta kiinnostusta riittää. Myös BMW:tä on kaupiteltu sijoittajaksi, mutta emme näe siitä hyötyä saksalaisvalmistajalle. Aika näyttää.
Yhteisöllisyyttä, yhteisöllisyyttä
Pahimman jäätyä taakse KTM vannoo yhteisöllisyyden ja oranssin (KTM:n tunnusväri) värin nimiin.
Se kertoo uudistavansa tapansa olla yhteydessä kaikkiin, jotka ovat koskaan olleet kosketuksissa brändiin – asiakkaisiin, ihailijoihin, motorsport-faneihin, jälleenmyyjiin, toimittajiin, ohikulkijoihin sekä entisiin, nykyisiin ja tuleviin Kotari-kuljettajiin.
Se on käynnistämässä "Orange Blood" -kampanjaa, jolla yhdistetään KTM-yhteisö osaksi brändiä. Sen vakuudeksi yritys lanseeraa Orange Blood -verkkoyhteisön.
Orange Blood -yhteisön tunnuskuva.
Se on paikka, jossa KTM-kuljettajat ympäri maailmaa voivat kommunikoida, jakaa intohimonsa ja vaikuttaa itse kampanjan kehitykseen. He voivat jakaa tarinansa, ja parhaat pääsevät kampanjan kansainvälisiksi kasvoiksi.
"Alusta on yhteisön keskus, joka tarjoaa kuljettajien järjestämiä tapahtumia ja mahdollisuuden liittyä KTM Orange Boardiin. Tämä johtoryhmän, lähettiläiden, ajajien ja jälleenmyyjien muodostama neuvosto työskentelee KTM:n ylimmän johdon kanssa varmistaakseen, että brändiä muokkaavat ne, jotka todella elävät ja hengittävät sitä. KTM mahdollistaa myös kansainvälisten yhteisajojen järjestämisen alustan kautta, tuoden ajajat yhteen tien päällä. Alusta kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, tehden siitä lopulta täydellisen kokoontumispaikan kaikille oranssia väriä tunnustaville ympäri maailmaa," todetaan KTM:n tiedotteessa..
Väriä tunnustavia kutsutaan "Orange Bleedereiksi". Nimitys ei ehkä ole kaikkein onnistunein, sillä "Bleeder" tarkoittaa verenvuototautista, ja brändimielessä kaiketi pitäisi yrittää kertoa, että KTM-mielisillä sykkii oranssi sydän ja virtaa oranssi veri vahvana suonissa?
Luvassa on joka tapauksessa visuaalista sisältöä verkkokanavilla, sosiaalisessa mediassa ja mediakumppaneiden kautta sekä erilaisia tapahtumia brändin ydinarvojen juhlistamiseksi. KTM lupaa myös jatkaa "Ready to Race" -mottonsa toteuttamista käytännössä. Tätä osoittavat mm. Dakar Rallyn voitto, AMA Supercross-, MXGP- ja Enduro- sekä MotoGP-kisoihin osallistuminen.
Virheitä on tehty, ja niistä on opittu, lupaa KTM AG:n toimitusjohtaja Gottfried Neumeister:
– Kuten tulevassa mainoksessamme sanotaan: ’Intohimo ei mene konkurssiin’.