Vuonna 2024 rekisteröitiin uusia moottoripyöriä 1 155 640 kappaletta Euroopan viidellä suurimmalla markkinalla ( Ranska, Saksa, Italia, Espanja ja Englanti) yhteensä. Luvussa on kasvua vuonna 2023 rekisteröityyn 1 049 898 kappaleesee verrattuna komeat 10,1 %. 

Moottoripyörien rekisteröinti kasvoi Saksassa (248 618 rekisteröityö moottoripyörää, +16,3% kasvu), Espanjassa (229 685 kpl, +14.2%), Italiassa (352 294 kpl, +10%), Ranskassa (214 049 kpl, 3,5%) ja Englannissa (110 994 kpl, 2,7%). Trendi oli siis ylöspäin joka maassa.

Mopedien rekisteröinti  saavutti 180 591 kappaleen määrän Euroopan kuudella suurimmalla mopomarkkinalla. Siinä oli lasku 6,5% edellisenä vuonna rekisteröityyn 193 145 mopediin verrattuna. 

Italiassa mopojen rekisteröinti kasvoi hienosti (22 301 mopedia, kasvu 19% ), Belgiassa luku pysyi miltei ennallaan (30 716 kpl, -0.2%). Muilla markkinoilla rekisteröintien määrä laski siitä huolimatta, että luvuissa näkyi loppuvuodesta nousua: Saksa (14 790 kpl, -16.1%), Ranska (65 978 kpl, -12,5%), Espanja (14 574, -12,0%) ja Hollanti (32 232 kpl, -5,3%).

ACEM:in pääsihteeri Antonio Perlot totesi myynnin kasvusta seuraavaa:

”Moottoripyörien rekisteröintien voimakas kasvu Euroopan suurimmilla markkinoilla vuonna 2024 osoittaa moottoripyöräilyn kasvavaa vetovoimaa kaupunkiliikenteessä ja vapaa-aikana.

Osa tästä kasvusta selittyy varastossa olleiden pyörien rekisteröinnistä ennen uutta Euro 5+ -päästöstandardia, joka astui voimaan 1. tammikuuta 2025. Siten markkinoiden korjaantumisen odotetaan tapahtuvan vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla.

Euro5+ perustuu aiempaan päästöstandardiin, lisäten kestävyyttä koskevia vaatimuksia, mikä vahvistaa L-luokan ajoneuvojen olevan kannattava ja houkutteleva vaihtoehto Euroopan kansalaisille sekä ratkaisu poliittisille päättäjille ruuhkien vähentämiseksi ja kaupunkien elävyyden lisäämiseksi."