BMW C evolutionissa on neljä eri ajo-ohjelmaa, joista valita, jatkuva 11 kilowatin (15 hv) teho, ja hetkellinen huipputeho voi olla joka 35 kW eli 47 hevosvoimaa. Maksimivääntö on 72 Nm. Litium-ionikorkeajänniteakun teho on 8 kilowattia. Huippunopeus on rajoitettu 120 kilometriin tunnissa.
Sadan kilometrin ajomatka saavutetaan suotuisissa olosuhteissa. Uudelleenlataukseen kuluu tyhjästä akusta täyteen aikaa neljä tuntia normaalilla 12 ampeerin virralla ja kolme tuntia 16 ampeerin virralla 220 voltin jännitteellä.
Skootterin sähkömoottori on neste- ja akku puolestaan ilmajäähdytetty. Veto välitetään takapyörälle hammashihnalla.
Sähkömoottori on optimoitu ottamaan talteen kaikki mahdollinen energia esimerkiksi suljettaessa kaasu tai jarrutettaessa. Valittavat ajo-ohjelmat ovat Road, Eco Pro, Sail ja Dynamic. Road-vaihtoehdossa huippukiihtyvyys on käytettävissä ja uudelleenlataus tapahtuu vain 50-prosenttisesti kaasu suljettaessa ja sataprosenttisesti jarrutettaesssa.
Eco Pro -moodissa kiihtyvyyttä ja siten energiankulutusta rajoitetaan kun taas energian talteenotto maksimoidaan. Sailissa taas sähkömoottorijarrutusta ei käytännössä ole, vaan pyörä ajelehtii kuin vapaalla. Dynamic-moodissa teho ja energian talteenottoa ovat suurimmillaan.
C evolutionissa on myös luistonesto, josta BMW käyttää nimitystä TCA, Torque Control Assist. Se toimii paitsi kiihdytettäessä, myös liukkaalla moottorijarrutuksessa sähkön talteenoton yhteydessä.Lukkiutumattomat levyjarrut täydentävät varustetasoa, smaoin LED-päivänvalot ja kylmiä ajatellen kahvanlämmittimet.
BMW:n tiedotteessa korostettiin sitä hyötyä, mikä autonvalmistajalla on, kun se tekee sekä sähköautoja että -kaksipyöräisiä. Näihin kuuluu mm se, että skootteri täyttää autoteollisuuden sähköiset turvallisuusstandardit.