Jo silloin, kun Royal Enfield 2018 julkisti 650-kuutioiset rinnakkais-twininsä, kävi selväksi, että uutuuksien moottorit olivat kokonaan uutta sukupolvea, ne olivat tietysti isokokoisempia, mutta myös täysin värinättömiä, mitä ei voi sanoa aiemmista Royaleista. Samalla ne olivat kuitenkin rakenteeltaan sopivan yksinkertaisia, väännökkäitä ja edullisia.

Nyt Royal Enfield kehittää uutta, 750 cm3 voimalinjaa, ja moottoria on jo nähty Intiassa liikenteessä useampaan otteeseen, kertoo Rush Lane.

Voi olettaa, että tulevan sukupolven 750-moottorit ovat myös värinättömiä. On varsin todennäköistä, että uusi moottori on modifioitu nykyisestä 650 cm3 moottorista. Moottorin tilavuuden nosto voidaan saada aikaan joko porausta suurentamalla tai iskua pidentämällä tai molempien yhteisvaikutuksella.

Oletettavaa kuitenkin on, että moottorin pehmeän väännökäs luonne säilyy, ja vääntöä jää vielä reserviinkin. Myös tehoa on tarjolla kasvaneen tilavuuden myötä. Malleille myös povataan uusia teknisiä ominaisuuksia, kuten sähköisesti toimivaa kaasua, ride-by-wireä.

Lisääntynyt teho tarvinnee enemmän pysäytysvoimaa kuin nykyisissä 650-kuutioisissa on tarjolla, eli toisen etujarrulevyn. Vakoilluissa 750 cm3 malleissa on ollut kaksi etujarrulevyä.

Royal Enfield on viime aikoina edennyt varsin tehokkaasti uutuuksia esitellessään, joten voisimme hyvin kuvitella, että ainakin konseptimalli moottorista esiteltäisiin vuoden 2025 loppupuolella.