MV Agusta F3 Competizione valmistetaan käsityönä Varesessa, kuten muutkin MV:n mallit, tosin koska mallisarja on näin pieni, kaikki 300 on erikseen numeroitu.
MV Agusta F3 Competizionea voidaan valmistajan mukaan kuvata elitistimmäksi supersportiksi, jossa yhdistyvät sporttisuus, esteettinen hienostuneisuus ja tekninen osaaminen.
Alusta
Mikä erottaa F3 Competizionen RR-versiosta, on ensisijaisesti alusta, jota on entisestään parannettu kiitos Öhlinsin kanssa tehdyn yhteistyön. Etuhaarukka on kokonaan säädettävä (puristus- ja paluuvaimennus, jousen esijännitys) Öhlinsin 43 mm:n NIX30 USD, jonka putket on TiN-pinnoitettu.
Takavaimentimena on Öhlinsin TTX36 piggyback-säiliöllä varustettu niinikään täysin säädettävä kaksoisputkiteknologialla rakennettu monovaimennin. Takakeinuhaarukka on yksiaisainen.
Lisäksi pyörässä on Öhlinsin 19-asentoinen ohjausiskunvaimennin.
Öhlinsin jousituspaketti vähentää mallin painoa 1 kg:n verrattuna vakio F3 RR:n alustaan.
Pyörässä on teräsputkitrellisrunko alumiinisivulevyin. Hiilikuituvanteet on erityisesti kehitetty F3 Competizionea varten. Ne pienentävät jousittamattoman massan painoa 3 kg verrattuna F3 RR:n alumiinivanteisiin.
Muutokset parantavat pyörän käsiteltävyyttä ja ketteryyttä nopeissa suunnanmuutoksissa.
Jarrut ovat Brembon: edessä on halkaisijaltaan 320 mm levyt, joissa on kelluvat Brembon Stylema monoblokkiradiaalisatulat. Takana on 220 mm levy.
Painonsäästön nimissä vakioakku on korvattu litiumionisella, joka on 3 kg alkuperäistä kevyempi.
Moottori
F3 Competizionen moottorin teho on 160 hv / 13 500 rpm, kiitos tätä mallia varten erityisesti kehitetyn Akrapovicin titaanisen pakoputkiston. Se on luonnollisesti 3 kg RR:ässä käytettyä kevyempi.
798 cm3 moottorissa on kolme sylinteriä, jotka on varustettu titaanisin venttiilein. Pyörän painonpudotus RR-malliin verrattuna on kaikkiaan 14 kg, joten pyörän tehopainosuhde ilman kuljettajaa on 0,9 hv/kg.
Moottori täyttää Euro 5+ -päästövaatimukset ja pyörä toimitetaan vakiona varustettuna tielaillisella pakoputkistolla.
Uusi 9-levyinen avustava ja luistokytkin tarjoaa suorituskykyä sekä radalle että tielle ja on 50 % aiempaa kevyempi käyttää. F3 Competizione on varustettu sähköisesti ohjatulla vaihdeavustimella.
F3 Competizionessa käytetään F3 RR:stä peräisin olevaa aerodynaamista setupia, toisin sanoen hiilikuituisia winglettejä, jotka tuovat 8 kg downforcea etupäähän 240 km/h vauhdissa. Pakettiin kuuluu myös savunvärinen kisatuulilasi, hiilikuituiset katteen sivuosat sekä etulokasuoja, joka on optimoitu viemään ilmavirtaa jäähdyttämään sekä jarruja että moottoria.
Elektroniikka
F3 Competizionessa on uusi ECU ja 6-akselinen IMU. Tarjolla on neljä ajotapavalintaa (Rain, Sport, Race ja Custom), vetoluistonestossa on 8 eri valintaa, 2 sateelle, 3 tielle ja 3 radalle. Ride-by-wire kaasu on helposti hallittavissa. Pyörä on varustettu vakionopeudensäätimellä.
5,5 tuuman TFT-mittaristo on liitettävissä MV Ride -sovellukseen, jonka avulla voi tallentaa ja jakaa ajoreitit, kustomoida pyörän setupia älypuhelimella sekä aktivoida navigoinnin näytölle.
ABS-jarrut toimivat myös kaarteissa, ja niissä on kaksi toimintavalintaa, Sport ja Race. Sport-vaihtoehdossa ABSit toimivat sekä taka- että etupyörässä, samoin takapyörän nousun hallinta on aktivoituna. Race-moodissa ABS toimii vain edessä, myöskään kaarretoiminta ei ole aktivoituna. ABSit saa kokonaan pois päältä vain, kun käytetään pelkästään radalle tarkoitettua Akrapovicin putkea ja sen mukana tulevaa moottorikarttaa.
Pyörässä on myös lähtöavustin vahvistettuna etupyörän noston hallintajärjestelmällä, jotka mahdollistavat kiihdyttämisen 0-100 km/h 3 sekuntiin.
Designista sen verran, että malliin on otettu vaikutteita ja yksityiskohtia F4 Claudiosta, kuten värit Satin Metallic Carbon Black, Satin Intense Silver ja Gold, sekä runsaalla hiilikuidun käytöllä. Satula on päällystetty Alcantaralla ja tietyt komponentit on viimeistelty kullalla. Koska kyseessä on rajattu mallisarja, jokaisessa 300 kappaleessa on oma sarjanumerokilpi.
Kisakitti
Malliin on saatavilla myös pelkästään ratakäyttöön tarkoitettu kisakitti, johon kuuluvat Akrapovicin titaaninen pakoputkisto, CNC-koneistettu polttoainetankin korkki, kevyt lasikuituinen istuimen päällys, pyörän peite ja autenttisuustodistus.