Scout Sixty -mallisto palaa uuden moottorin myötä ja valmistaja julkisti eksklusiivisen Roadmaster Elite -mallin sekä valikoiduille kansainvälisille markkinoilla 50 kappaleen sarjan Indian Springfield Special Editionia.
Indian Scout on valmistajan malliston kulmakivi, ja sen menestyksekkäin mallisarja. 2025 Scout Sixtyssä on uusi SpeedPlus-moottori, joka täyttää Euro 5+ -päästövaatimukset, mikä mahdollistaa mallin myynnin myös Euroopassa.
Yli 90 % Scoutin ostajista on uusia brändille ja miltei neljännes myös uusia moottoripyöräilijöitä, joilla ei ole aiemmin ollut moottoripyörää. Matala istuinkorkeus ja keveys houkuttelevat, uskotaan Indianilla.
2025 Scout Sixty -mallisto
Sixtyjä on kaksi versiota Eurooppaa varten, Bobber ja Classic, eri varustetasoilla. Kyse on valmistajan näkökulmasta hinnat alkaen -mallistosta.
Mallin massakeskipiste on sijoitettu matalalle, mikä helpottaa käsittelyä hitaissa vauhdeissa.
ABS-jarrut ovat vakiona ja vetoluistonesto sekä ajotapavalinnat (Sport, Standard ja Rain) ovat saatavilla Limited-varustetasossa ja optiona vakiovarustetasossa.
Scout Sixty -mallisto on saatavilla myös A2-korttivaatimusten mukaisena tehoversiona. Sixtyssä on teräsputkirunko.
Scout Sixty Bobber
Sixty Bobber on riisuttu ja luokkansa matalimmalla istuinkorkeudella varustettu bobber-tyylin vankka edustaja. Sooloistuin, tymäkkä 51 mm jousitus ja 16-tuumaiset viisipuolaiset vanteet.
Scout Sixty Classic
Perinteitä arvostava design mielessä, Scout Sixty Classic on silattu kromilla, klassisilla Indianin lokasuojilla ja laadukkaalla maalipinnalla. Rento ergonomia, matala istuinkorkeus ja 16 tuuman valuvanteet täydentävät tyylin.
Indian Scout Sixty -malliston moottori on uudelleensuunniteltu 999 cm3 SpeedPlus. Sen maksimivääntö on 87 Nm ja huipputeho 85 hevosvoimaa. Moottori on aiempaa pienempi, nestejäähdytteinen ja vaihteita on viisi kappaletta.
Kaksi varustetasoa
Vakiovarustetasossa on tarjolla ABS-jarrut, LED-valot, uusi polttoainemittari, uudet painikkeet ja isompi akku sekä analoginen mittaristo ja avaimella tapahtuva käynnistys.
Limited-varustetaso tarjoaa lisäksi vakionopeudensäätimen, vetoluistoneston, ajotapavalinnat sekä USB-latausportin.
Lisävarusteita on saatavilla runsain mitoin, yli 100, koska ne ovat yhteensopivia isomman Scoutin kanssa:
- 101 mm kosketusnäyttö, johon saa myös navigoinnin, Bluetooth-liitettävyyden sekä räätälöitävät ajotapavalinnat.
– Pikalukituksella varustettu touring-tuulilasi.
– Kahdelle tarkoitettu Syndicate-istuin
– Touring satulalaukut magneettisulkimin.
– Bobber satulalaukut.
Roadmaster Elite
Uutta 2025 Indian Roadmaster Eliteä tulee globaalisti saataville kaikkiaan vain 300 kappaletta, ja vain 60 niistä myydään Pohjois-Amerikan ulkopuolelle.
Vuosina 1914-1918 Indian Motorcycle Companyn perustaja George Hendee laajennutti yrityksen tuotantolaitoksia Springfieldissä, luoden siihen aikaa moderneimman moottoripyörien tuotantolaitoksen maailmassa. Kuuluisan, vuodelta 1904 peräisin olevan, Indian Motorcycle Red -värin lisäksi tällä ajanjaksolla syntyi Indian Motorcycle Springfield Blue -brändiväri.
Entisaikojen kunniaksi uudessa Roadmaster Elitessä on kolmivärinen maalipinta ensiluokan candy-värein. Ne ovat Indian Motorcycle Springfield Blue Candy with Black Candy Fade over Silver ja täydennettynä Champion Gold viivoin toteutetuilla polttoainetankin logoilla. Maalipinta on täydennetty Elite-grafiikoilla ja käsinmaalatuin kultaraidoituksin. Ensiluokan kromaus viimeistelee pyörän ulkonäön, samoin yksilöllinen numerointi.
Pyörän mukana tulee vakiona Indianin PowerBand Audio Basso Boostauksella. Se tarkoittaa 12 kaiutinta etukatteessa, satulalaukuissa ja takalaukussa. Äänentoistoa ohjataan 146 mm:n Ride Command -kosketusnäytöltä. Intotainment-järjestelmässä on myös bluetooth-liitettävyys, GPS-navigointi ja tehdasasennetu Ride Command+ -modeemi sekä vuoden ilmainen liityntäpalvelu, joka sisältää pyörän paikannuspalvelun, pyörän kuntotiedot, Apple CarPlayn ja muuta.
Roadmaster Eliten moottori on ilmajäähdytteinen Thunderstroke V2 116 ci3, jonka maksimivääntö on 171 Nm. Ajotapavalintoja on kolme, Tour, Standard ja Sport.
Elite on varustettu adaptiivisella LED-ajovalolla, joka kallistettaessa antaa lisää valoa kaarteen puolelle.
Pyörässä on sähkölämmitteinen ja -jäähdytteinen kahden hengen istuin, joka tarjoaa "vertaansa vailla olevaa mukavuutta sekä kuljettajalle että kyytiläiselle". Tilavat astinlaudat ja matkustajan kyynärnojat ovat vakiona 2025 Roadmaster Elitessä.
Tuulilasi on sähköisesti säädettävissä noin 10 senttimetrin verran.
2025 Roadmaster Elitessä on etälukittavat laukut.
Indian Springfield Special Edition
Indian Springfield Special Edition on sitten oma lukunsa. Sitä leimaavat ensiluokan kromaus ja Thunderstroke-moottori. Se on "suunniteltu motoristeille, jotka ovat ylpeitä esitellessään Indian Motorcyclen historiaa". Malli on tribuutti merkin perimälle.
Malli on valmistettu äärimmäiseen perimän velvoittamaan tyyliin, ja siitä tulee Eurooppaan myyntiin vain 50 kappaletta. Tätä kirjoitettaessa ei ole tietoa, onko sitä mahdollista tilata Suomeen. Indianin mukaan kyseessä on viimeinen mahdollisuus ostaa kyseistä mallia.
Menneen kunniaksi Indian Springfield Special Editionissa on kaksivärinen maalaus: Ivory Cream ja brändille tyypillinen 1904 Indian Motorcycle Red varustettuna Anniversary Gold Metallic -logoilla tankissa ja Anniversary Gold Metallic -raidoituksella. Aidosta nahasta valmistettu ruskea istuin on suunniteltu mukavuuspainotteisesti. Ikoniset ajalle tyypilliset muhkeat alasulottuvat lokasuojat, joissa on merkin valaistu tunnus edessä viittaavat 1940-lukuun. Yksilöllinen numerokilpi kruunaa ainutlaatuisuuden.
Moottori on ilmajäähdytteinen Thunderstroke 116 V-twin. Sen huippuvääntö on 171 Nm ja se tuottaa poikkeuksellista vääntöä jo alakierroksilta. Ajotapavalintoja on kolme, Tour, Standard ja Sport. Lisäksi moottorin takasylinteri deaktivoituu, kun tarvetta sen käytölle ei ole.
Malli on jo tehtaalla varustettu matkatavaratila ja mukavuus mielessä. Pikalukittava / -irroitettava tuulilasi suojaa, mutta on irrotettavissa sekunneissa. Pyörän maalipinnan kanssa samansävyiset kovat satulalaukut ovat etälukittavissa ja tarjoavat suojaa tavaroille. Matkustajalle on tarjolla mukava istuin ja pikalukituksella varustettu sissybar. Sekä kuljettajan että matkustajan astinlaudat ovat säädettävät.
Kuljettajaa avustavia teknologioita ovat mm. avaimeton sytytys, vakionopeudensäädin ja USB-virtapistoke.
Pohjois-Amerikassa Springfield-mallin myynti jatkuu vuoden 2025 jälkeenkin.