Uuden 2025 Ténéré 700:n rinnalle tulee matalampi istuinkorkeusvaihtoehto, ja uusi Ténéré 700 Rally tarjoaa maastoajajille vaativiin olosuhteisiin suunnatun varustelun.
Uusi USD-etuhaarukka on suunniteltu vaativiin maastoihin, ja sen 43 mm putket yhdistettynä etupyörän 210 mm joustomatkaan (190 mm matalammassa istuinkorkeusversiossa) tarjoavat 240 mm maavaran (225 mm matalammassa versiossa).
Myös takajousitusta on uusittu ja se on nyt helppo säätää kaukosäädön ansiosta.
Uudessa Ténéré 700 -mallistossa on 6,3-tuumainen täysvärinen TFT-näyttö, jossa on kaksi teemaa. Näyttö on pysty, ja tuo mieleen rallireittien nuottivihkot sekä tarjoaa älypuhelinyhteyden MyRide-sovelluksen kautta. Äppi mahdollistaa puheluiden, viestien, musiikin ja navigointiohjeiden hallinnan. Pyörässä on vakiona USB-C-latauspiste.
Suuntavilkut on päivitetty: niissä on ”kolmen välähdyksen” toiminto kaistanvaihtotilanteisiin ja automaattinen palautustoiminto mikäli suuntavilkku jää päälle.
CP2-moottorin vahva vääntö ja suorituskyky ovat aina olleet yksi Ténéré 700-malliston vahvuuksia. Uuden Ténéré 700 -malliston moottoriin on lisätty YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) -järjestelmä, joka mahdollistaa vaihdettavat ajotilat. Kuljettaja voi valita kahdesta eri ajotilasta, Sport ja Explorer, joista Sport tarjoaa terävämpää tehontuottoa, kun taas Explorer tarjoaa pehmeämmän ja hallitumman tehon. Ilmanottokanava on lyhyempi, joka osaltaan lisää vääntömomenttia alemmilla kierrosalueella, mistä on hyötyä maastossa ajettaessa.
Kuljettaja voi kytkeä ABS- ja luistonestojärjestelmät osittain tai kokonaan pois maastoajossa.
Ténéré 700 Rally
Ténéré 700 Rally tarjoaa entistäkin houkuttelevamman vaihtoehdon niille, jotka haluavat vaativimpaan maastoajoon. 1980-luvun legendaaristen Dakar-voittajapyörien kunniaksi yksiväristä, sinistä katetta on täydennetty kullanvärisillä vanteilla ja legendaarisella Speedblock-muotoilulla, jota käytettiin aikakauden Yamaha-kilpapyörissä.
Ténéré 700 Rally -mallin jousitus on pidempi, ja se tarjoaa enemmän maavaraa ja entistä parempaa hallintaa maastossa. Lisäksi siinä on täysin säädettävät KYB:n etuhaarukka ja joustoliikkeen pituus on pidentynyt 230 millimetriin. Takaiskunvaimentimen joustoliikkeen pidentyminen tuo mukanaan vaikuttavan 255 millimetrin maavaran.
Ténéré 700 Rallyssä on alumiininen, vahva moottorinsuoja ja yksiosainen paksumpi Rally-istuin. Siinä on myös uusi erämaa-ajamiseen suunniteltu Raid-näyttöteema.
Ténéré Yamaha Rally Team -joukkueen kuljettajat Pol Tarrés ja Alessandro Botturi kilpailevat suurissa erämaakilpailuissa Ténéré 700 Rally -pyörän GYTR-varustetuilla versioilla.
2025 Yamaha Ténéré 700:n tärkeimmät ominaisuudet
- - Uusi kate ja ajovalo
- - Säädettävä USD-etuhaarukka ja säädettävä takajousitus
- - Uusi älypuhelinliitettävyydellä varustettu 6,3-tuumainen TFT-täysvärinäyttö
- - YCC-T elektroninen kaasuvipu ja kaksi ajotilaa
- - ABS ja TCS-järjestelmät kytkettävissä kokonaan tai osittain pois maastoajossa
- - Uusin 690-kuutioinen kaksisylinterinen, neliventtiilinen, nestejäähdytteinen, EU5+-päästövaatimukset täyttävä CP2-moottori
- - Uudet kytkimet ja suuntavilkut
- - Uusi yksiosainen Rally-tyylinen istuin
- - Saatavana matalampi versio 15 mm matalammalla istuinkorkeudella
- - Uudelleen muotoiltu kytkinkoppa
- - Suuremmat jalkatapit
- - Katteenväriset käsisuojat
2025 Yamaha Ténéré 700 Rally,
tärkeimmät ominaisuudet (vakioversion lisäksi)
- - KYB-jousitus edessä ja takana
- - Erikoisväri
- - Offroad-tyylinen etulokasuoja
- - Vahva alumiininen moottorinsuoja
- - Kevyet titaaniset jalkatapit
- - Lisätty Raid-teema TFT-näyttöön
- - Erikoisvalmisteinen Rally-istuin
usi Ténéré 700, matalamman istuinkorkeuden versio sekä 35 kW:n versio ovat saatavilla kahdessa värissä: Icon Blue ja Frozen Titanium. Uusi Ténéré 700 Rally ja sen 35 kilowatin tehoinen versio ovat saatavissa Sky Blue -värisenä. Saatavuus ja hinnat ilmoitetaan myöhemmin.