Asia, mikä varmasti kenellä tahansa motoristilla tulee vastaan, joka ensi kertaa istuu sähkömoottorisen pyörän selkään on ääni. Tai oikeammin sen puute. Varsinkin, jos sattuu pitämään Harley-Davidsonin V2-moottorien äänestä, mikä tahansa sähkömoottori saattaa tuntua ankealta.
Harley-Davidson Livewiren sähkömoottori tuottaa 74 hevosvoimaa ja 70,5 Nm vääntöä. BBC:n toimittajat totesivat kiihtyvyyden välillä 0-60 mailia tunnissa (96,5 km/h) olevan alle 4 sekuntia, eli loistavaksi. Koska pyörässä ei ole vaihteistoa, vaan vain yksi "vaihde", vauhdissa moottorin ääni kovenee kierrosluvun noustessa ja tuo esille uuden piirteen: ääni kuulostaa hyvin tehokkaalta.
Liikennevalojen muuttuessa keltaiseksi ja päästäessäsi irti kaasukahvasta, pyörän generaattori toimii "moottorijarrutuksena" ja samalla regeneroi akkua.
Kun pyörä pysähtyy, toinen tyypillinen sähköpyöriä "riivaava" asia tulee ilmi: täydellinen hiljaisuus. Ei tyhjäkäyvää moottoria, ei tärinää eikä juurikaan kuumuutta. Myös pakoputkisto ja äänenvaimennin ovat tarpeettomia. Poissaolollaan loistavat myös kytkinkahva ja vaihdepoljin.
Jutussa todetaan, että pääsuunnittelija Kirk Rasmussen sai pyörän kanssa normaalia suurempia vapauksia, päähuolenaiheenaan miten naamioida litium-ioni-akusto ja sähkömoottori. Tulos oli asiallinen, pyörällä voi kuulemma osallistua Sturgisin kokoontumisajoon huoletta. Sen siis tunnistaa Harrikaksi.
Toimittajat myös pohtivat miten ilmiöön sopisivat valkosivuiset renkaat ja lautamalliset jalkatapit?
He päätyivät tulokseen, että pyörä on visuaalisesti vaikuttava, nopea ja ketterä. Lisäksi Livewire kuvastaa hyvin sitä designin ja insinööritaidon osaamista, mitä Milwaukeesta löytyy. H-D ikäänkuin yrittää kääntää takkiaan myös tulevien innokkaitten fanisukupolvien puoleen.