Perjantain harjoitukset menivät entiseen malliin pyörään säätöjä hakien, koska EaB Racing käyttää Ducatin kalustoa ensimmäistä kauttaan ja joka radalla pyörä täytyy saada nopeasti iskuun lyhyiden harjoitusten aikana. Aika-ajoissa vauhtia alkoi taas löytymään ja Tuuli nappasi kymmenennen paikan lähtöruudukossa.

Lauantaiaamun kymmenen minuutin lämmittelyssä Tuulelle sattui harmillinen kaatuminen ja mekaanikoille tuli kiireinen iltapäivä, mutta pyörä saatiin kuntoon ja Tuuli pääsi kisaan mukaan. Kilpailussa Tuuli otti hyvän startin ja nousi heti muutaman sijan, mutta kilpailun edetessä kärkikuljettajat menivät menojaan, ja Tuuli ajoi kilpaa sijasta kahdeksan. Tiukan taiston jälkeen Tuuli ylitti maaliviivan lopulta kymmenentenä reilut kaksikymmentä sekuntia voittajaa Yari Montellaa perässä.

Niki Tuuli.

Niki Tuuli.

– Oli taas kova homma pyörän säätöjen etsimisessä, kun mitään dataa ei ole aiemmilta vuosilta, mutta sain taas puristettua aika-ajoissa viime hetkillä kympin sakkiin. Warm-upissa kulki hyvin, mutta kolmannella kierroksella lähti eturengas alta ja nurin mentiin. Pyörä meni aika pahaan kuntoon, mutta onneksi itse selvisin nahkapuvun vaihdolla. Sitten kilpailussa oli alusta asti ongelmia etujarrun kanssa kaatumisen seurauksena enkä pystynyt tänään kunnon taistoon paremmista sijoituksista, Niki kertoi.

Sunnuntain kilpailuun Tuuli starttasi ruudusta yksitoista mutta kilpailu loppui lyhyeen jo toisella kierroksella tapahtuneen kaatumisen seurauksena.

– Vaikea sanoa tämän päivän kisasta mitään. Jotain tapahtui, kun lähdin mutkasta ulos ja todella oudosti lähti keula alta kesken avauksen. Vaikea sanoa mitä siinä oikeasti tapahtui, tiimin pitää katsoa datasta mitä kävi, niin sitten tiedetään mikä oli syynä kaatumiseen. Aika rankasti ottaa tällä hetkellä päähän mutta semmosta tämä välillä on, Tuuli pohti.

Niki Tuuli.

Niki Tuuli.