Yamaha on nimittäin jättänyt patenttihakemuksen sähkömoottorisesta sportsbikesta, joka näyttää varsin samanlaiselta kuin poistunut R6-malli, kertoo Topspeed. Se on sijoittanut kuvituksessaan patenttipiirroksen R6:n siluetin päälle ja varsin samanlaiselta molemmat näyttävät. Miksi hylätä hienoa designia, jos sitä voi hyödyntää järkevästi?
Yamahan sähkömoottoripyörän patentin mukaan tulevassa uutuudessa on trellisputkirunko, iso, ilmajäähdytteinen akkukennosto sekä ketjuveto. Tietoja tehosta tai ajomatkasta latauksella ei ole saatavilla, mutta Yamahan sähköliiketoimintapuoli tuottamien moottoreiden teho ulottuu 47:stä 470 hevosvoimaan, joten jäämme odottamaan mielenkiinnolla.
Muutenkin pyörässä näyttäisi olevan R6-perimänä tukeva USD-etuteleskooppi, tuplalevyt edessä kaksimäntäisin satuloin, monotakavaimennin, kaksipuolinen takakeinuhaarukka ja viisipuolaiset alumiinivanteet sekä clipon-ohjaustanko.
Siihen yhtäläisyydt sitten loppuvatkin, sillä katteen alla moottorin tilalla on iso akusto ja trellisputkirunkokin taitaa erota bensa-R6:sta. Akkupaketti on neliosastoinen ja ilmajäähdytteinen. Ilmajäähdytystä tehostamassa ovat jäähdytysrivat. Ilmajäähdytys puoltaa paikkaansa sähkömoottoripyörissä siinä mielessä, että akusto on muutenkin raskas elementti, ja nestejäähdytys lisäisi paketin painoa.
Moottori on akuston ja takavaimentimen välissä. Veto hoituu ketjulla sähkömoottoripyörille tyypillisen hihnan sijaan.
Tiedossa ei ole, millä aikataululla jos koskaan kyseinen malli on tulossa tuotantoon. Jos sen ominaisuudet ovat lähelläkään R6:sta, niin se saattaa herättää kiinnostusta vanhoissa faneissa jo pelkällä ulkonäöllään?