Adventure-moottoripyöräilijät ovat jo pitkään toivoneet Royal Enfieldin Himalayan-mallista 650-kuutiosenttimetrin kaksisylinterisellä moottorilla varustettua versiota. Vaikuttaa siltä, että sellainen on piakkoin todellisuutta. Mallista nimittäin on nähty ensimmäiset vakoilukuvat, joten mikäli RE päätyy siirtämään sen tuotantoon, sellainen voi ilmestyä jo ensi marraskuun Milanon messuille.
Nähtyjen kuvien perusteella vaikuttaa, että etupyörä on pienempi kuin 21 tuumaa ja TFT-mittaristo vaikuttaa samanlaiselta kuin Himalayan 450:ssä. Lisäksi kyseessä on ensimmäinen intialainen moottoripyörä, jossa on kaksi etujarrulevyä.
Seikkailupyörästä otetuissa vakoilukuvissa näkyy selvästi RE:n 648 cm3 ilmajäähdytteinen kaksisylinterinen moottori. Erona merkin muihin vastaavalla moottoreilla varustettuihin malleihin on se, että pakoputkisto on kaksi yhteen, kun muissa malleissa se on lukuunottamatta pian esiteltävää Interceptor Bear 650 -mallia. Äänenvaimennin vaikuttaa 450 Himalayanista mukaan napsitulta.
Moottorin suoritusarvot lienevät samat 47 hv / 52 Nm kuin muissakin RE:n malleissa. Toki moottorikartta ja vaihteiston välitykset voivat olla toisenlaiset.
USD-etuteleskoopissa näyttää olevan iskunvaimennuksen säätö yläpäässä. Koska kuvat ovat prototyypistä, lopullinen versio voi erota nyt nähdystä – jää nähtäväksi, onko tuotantomallissa säädettävä etuteleskooppi.
Tripper TFT -näyttö vaikuttaa samalta kuin Himalayan 450:ssä ja takapään parkki- ja jarruvalot on integroitu vilkkuihin. Tankki muistuttaa malliltaan Himalayan 450:n vastaavaa.
Etupyörä on pienempi kuin sisarmalli 450:n, jossa se on 21 tuumaa. Isompimoottorinen versio lienee tarkoitettu enemmän maantiekäyttöön kuin maastokelpoisempi 450. Useimmissa touring-painoitteisissa adve-pyörissä rengaskoko on 19/17 tuumaa.
Asiasta kertoi Autocar India. Vakoilukuvan otti puolestaan Motorbeam.
View this post on Instagram