Hienosti menneiden Imatranajojen jälkeen tiimi suuntasi jälleen SM-sarjan osakilpailuun hyvillä mielin. Juho kävi välissä ajamassa treeniä Yamaha R7 pyörällä Vantaan karting radalla ja luotto oli Juholla korkealla omaan tekemiseen. Mutta niin kuin aina urheilussa, kaikki ei mene niin kuin ajatellaan ja joskus vaan on vaikeampaa.

Lauantain harjoituksissa päästiin seitsemän kertaa radalle ja pienten alkuvaikeuksien jälkeen kaksi viimeistä vetoa tuntui jo paremmalta ja aikakin parani pikkuhiljaa. Mutta Juho ei vaan tuntenut itseään vielä ihan kotoiseksi Alastaron nopealla radalla. Myös renkaiden kestävyys tuotti päänvaivaa. Vaikka pyörä datan mukaan näytti hyvältä, niin silti jotain puuttui.

Sunnuntai aamun aika-ajoihin lähdettiin kuitenkin positiivisin mielin, mutta heti alkuun tiimin pomo, isä Niko, mokasi ja Juho ajoi muutaman kierroksen ilman ajanottoon tarvittavaa ponderia. Noh pari juoksuaskelta ja uuteen yritykseen. Juho kellotti viimeisellä kierroksella parhaansa, mutta se riitti vain kahdeksanteen lähtöruutuun, kun Open 600 -luokan kanssa samassa lähdössä ajoi jälleen myös Superstock 600 -luokka. Oman luokkansa nopein Juho kuitenkin oli.

Kisaan uutta rengasta alle ja hakemaan taas sitä huippulähtöä ja siten lähdön kärkisijoja. Koko kisan ajan Juho taisteli hienosti Virolaisen Hugo-Brent Freimannin kanssa, mutta vaikka voitto tulikin omassa luokassa, niin kahdeksas sija lähdön maalissa ei Juhoa lämmittänyt.

– Kyllä oli taas ihan renkaiden ja rahan tuhlaamista koko kisa. En mä vaan pääse täällä Alastaron radalla huippuvauhtiin. En tiedä mikä mättää, mutta en todellakaan ole tyytyväinen aikaani, enkä sijoitukseen lähdössä. Ainoa lohtu on, että voitin oman luokkani ja vahvistin asemaani sarjan johdossa. Muuta ei sitten oikein käteen jäänytkään. Kiitos kuitenkin tiimille hienosta työstä ja tuesta, KymiRingillä sitten taas koitetaan haastaa kärki, puhisi Juho kisan jälkeen.

Juhon matkaa maailman huipulle voi seurata ja kannustaa Facebookissa JK36 Racing tai Instagramissa juho.kantola.