Lehtiranta lähti kauden toiseen kilpailuun maltillisin mielin, koska takana oli valitettava moottoririkko ja uudella moottorilla ei ehditty ennen kilpailuviikonloppua testaamaan kuin muutaman ajosetin verran. Testeissäkin vaivasivat pienoiset tekniikkamurheet, joten kilometrejä ei juurikaan kertynyt.

Alastaron osakilpailu ajettiin yksipäiväisenä eli sunnuntaina oli ensin aika-ajot, jonka jälkeen yksi kilpailulähtö. Lauantaina onneksi päästiin ajamaan koko päivän treeniä, mutta pitkin päivää ilmenneen jarruongelman vuoksi kierrokset jäivät todella vähäisiksi. Lauantai-iltana ja -yönä tiimi teki töitä tekniikkamurheiden kanssa, ja voitiin vain toivoa kaiken toimivan sunnuntain aika-ajossa, koska sitä ennen testaamiselle ei ollut mahdollisuutta.

Aika-ajon alku näytti lupaavalle ja pyörä vaikutti toimivan, kunnes jälleen muutaman ajetun kierroksen jälkeen jarruongelma toistui. Niko pystyi kuitenkin ajamaan ihan ok aikakierroksen pitäen pitkään kolmoslähtöruutua hallussaan. Kilpakumppaneista Eemeli Lahti ajoi paalulle selkeällä erolla toiseksi ajaneeseen Ville Valtoseen. Valtosen viikonloppu tosin jäi valitettavasti aika-ajossa tapahtuneeseen moottoririkkoon. Lehtiranta piti kolmospaikkaa miltei aika-ajon loppuun asti, mutta viimeisellä nopealla kierroksella Kenny Koskinen ohitti Lehtirannan niukasti tiputtaen tämän neljänteen lähtöruutuun.

Aika-ajon jälkeen oli tiimin mekaanikoilla jälleen mietintä mitä tehdään haasteita aiheuttavan jarrun kanssa. Onneksi aika-ajon ja kisalähdön välillä oli reilusti aikaa. Tarvittavat osat löytyivät ja pyörä saatiin jälleen kuntoon ennen starttia. Kaiken piti olla kunnossa kisastarttiin.

Kilpailussa Lehtiranta sai hyvän lähdön, mutta niin saivat myös eturivistä lähteneet Lahti ja Koskinenkin. Lahti kärkeen ja Koskinen sekä Lehtiranta tiukasti yhdessä ensimmäiseen mutkaan. Lahti karkasi muutaman ajetun kierroksen jälkeen kaksikolta, samoin kaksikon ero takana tuleviin kasvoi myös nopeasti. Taistelu kakkospaikasta muodostui siis Lehtirannan ja Koskisen välille.

Taistelu oli tiukkaa ja paikat vaihtuivat Koskisen kuitenkin kuitatessa useasti Lehtirannan ohitus yritykset. Muutamaa kierrosta ennen ruutulippua Lehtirannan pyörässä tapahtui jotain odottamatonta ja ensimmäisen mutkan jarru meni pitkäksi. Koskinen pääsi tilanteessa karkuun ja loppukilpailun Lehtiranta ajoi rauhallisesti pitäen kuitenkin takana ajavat takanaan. Maalissa näin ollen kolmantena.

Sijoitus ei miellyttänyt, mutta tärkeät pisteet mukaan ja tekniikkamurheiden sävyttämässä viikonlopussa tämä oli se mitä otettavissa oli. Nyt on vajaa pari viikkoa laittaa pyörä iskuun, kun muutaman vuoden tauon jälkeen SM-sarja palaa uudelle Kymiringin radalle elokuun toisena viikonloppuna.