MV Agustan mukaan yhtiössä on käynnissä merkittäviä muutoksia Pierer Mobility AG:n uuden johdon alaisuudessa. Siihen kuuluu Enduro Velocen onnistuneen lanseerauksen lisäksi jälleenmyyjäverkoston laajentaminen ja MV Accademian kaltaisten innovatiivisten aloitteiden käyttöönotto.
Pierer Mobility Ag:n mukaan tulo toi useita myönteisiä muutoksia. Keskipitkällä aikavälillä Varesen tehtaalla odotetaan yli 10 000 MV:n vuosituotantoa. Hubert Trunkenpolzin johtaman uuden hallituksen on määrä ajaa MV Agustan muutosta ja tasoittaa tietä kasvulle ja innovaatioille.
Uusia malleja
MV julkisti vuoden ensi puoliskolla ensimmäisen adventure-mallinsa, Enduro Velocen ja myös Superveloce 1000 Serie Oron, jota valmistetaan vain 500 kappaletta.
Kahden muun mallin, LXP Oriolin ja Brutale 1000 RR Assenin, toimitukset alkoivat vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana. Nämäkin kaksi ovat rajoitetun valmistuserän malleja.
Jälleenmyyjäverkosto ja jälkimarkkinointi
MV:n tavoitteena on jälleenmyyjäverkoston laajentaminen 230 kauppiaaseen vuoden 2024 loppuun mennessä. Määrään sisältyy myös 30 MV-huoltopistettä, joissa on tehtaan kouluttamat mekaanikot. Jälleenmyyjä- ja huoltoverkoston laajentaminen sujuu Pierer Mobility Ag:n muiden merkkien jälleenmyyjäverkostoa hyödyntämällä. Esimerkiksi Suomessa pietarsaarelainen KTM-kauppias RE Motors toimii MV:n jälleenmyyjänä.
Vuoden 2024 aikana MV on avannut lippulaivamyymälät Los Angelesissa Pohjois-Amerikassa, Plymouthissa Iso-Britanniassa ja Valenciassa Espanjassa.
Samalla MV perusti MV Accademian huhtikuussa, joka tarkoittaa laajaa jälleenmyyjien koulutusohjelmaa. Se järjestettiin heti Enduro Veloce International Press -julkaisun jälkeen, johon kutsuttiin myös maailmanlaajuinen jälleenmyyjäverkosto. Heillä oli mahdollisuus kokea uusi malli sekä osallistua koulutustilaisuuteen, jossa keskityttiin tuotetuntemukseen, asiakaspalveluun ja teknisiin taitoihin. Tavoitteena on asiakaspalvelun ja huollon tason varmistaminen uusimpienkin mallien osalta.
Yksi vuoden 2023 suurimmista haasteista oli osien saatavuus, joka oli kaukana optimaalisesta, koska varasto siirrettiin Itävaltaan järjestelmäintegraation aikana. Haasteet ovat menneisyyttä, ja osat ovat jälleenmyyjien saatavilla muutaman päivän kuluessa tilauksen tekemisestä.
MV sijoittuu valmistajana moottoripyöräteollisuuden luksussegmenttiin. Pierer Mobility AG:n johdolla mallisto on tullut helpommin saavutettavaksi maailmanlaajuisesti mm. edullisten maksuehtojen, vaihto-ohjelmien ja laajemman myymälänäkyvyyden kautta.
Moottoripyörätaidetta kahdella pyörällä
MV Agusta Superveloce Arsham koki debyyttinsä viime joulukuussa Art Basel Miamissa ja oli nähtävillä myös Venezian biennaalissa. Tämä ikoninen moottoripyörä, joka syntyi MV Agustan ja taiteilija Daniel Arshamin yhteistyöstä, korostaa omistautumista taiteen ja tekniikan yhdistämiselle ja sellaisten moottoripyörien luomista, jotka eivät ole vain tehokkaita koneita, vaan myös taideteoksia.
Superveloce Arsham on edelleen esillä Chiesa di Santa Caterinassa Venetsiassa Arsham 2024 -näyttelyssä. Malli oli esillä myös FuoriConcorso-tapahtumassa Como-järven maisemissa. FuoriConcorso on vallankumouksellinen tapahtumasarja ja yhteisö, joka kokoaa samanhenkiset autoilijat yhteen maailman ikonisimpiin ja ylellisimpiin kohteisiin. Tapahtuman ainoa moottoripyöräkumppani MV Agusta esitteli siellä Superveloce Arshamin Superveloce 98:n ja Enduro Velocen rinnalla.
MV Agustan Dragster RR -malli puolestaan esiintyi elokuvassa "Argylle".
MV Agusta on myös julkistanut uuden MV Agusta -kirjan: "MV Agusta Motorcycle Art, The New Era", joka kertoo brändin historiasta ja perinnöstä.
Lähde: MV Agusta.