Joka tapauksessa Meanwhile in the Garage on ainakin videonsa otsikon perusteella sitä mieltä, että katto on juuri sitä, mitä motoristi haluaa: "Joka motoristin unelma: moottoripyörän katto sadesäätä varten".
Kieltämättä moottoripyöräily on säälle arka harrastus, ja Suomen kesässä vettä voi tulla useinkin. Tosin emme liene niin ankeassa jamassa kuin Norjan Bergen, joka on läntisen Euroopan sateisin kaupunki, tai Brittein saaret, joilla vettä taitaa tulla useammin kuin on poutapäiviä.
Toisaalta, toimituksen ja avustajien tunnuslause on "sateen sattuessa ajetaan sateella" ja näin on tähän asti tapahtunut aivan tavallisilla, katottomilla moottoripyörillä.
Meanwhile in the Garage valmisti kuitenkin Yamahan R1 -kyykkypyörään katon, ja ainakin heidän videonsa perusteella se näyttäisi toimivan hienosti – sateella.
Katto on läpinäkyvä, mutta suojaa kuljettajaa sateelta mukavan näköisesti. Toki kuljettajan meno katon alle on hieman hankalan näköistä ja luontevaa vasta kun pääsee eteenpäin nojaavaan, matalaan ajoasentoon asti. Toisaalta korkeampi katto ei välttämättä olisi näin siistin ja virtaviivaisen näköinen.
Mutta entä sitten, kun tällaisella kokonaan läpinäkyvällä katolla varustetulla moottoripyörällä lähdetään matkalle? Mihin se laitetaan niiden kuumien, aurinkoisten päivien ajaksi pois tieltä läkähdyttämästä kuljettajaa? Ajattele kaupunkiruuhkaa 35 asteen helteessä, pitäisikö siinä olla ilmastointilaite...
Entäpä Lappi, moottoripyörän katto ja sen pleksipintaan liiskaantuvat hyönteiset?
Ehkäpä tällainen katto sopii sellaisille sadekelillä ajelijoille, jotka kruisailevat vain niin lähietäisyydellä kotoaan, että katon voi käydä välillä viemässä kotiin, jos helle yllättää. Tosin, kun moottoripyöristä puhutaan, niin lähietäisyyden raja voi olla yllättävän suuri.
Lähde: Visordown. Meanwhile in the Garagen videoon pääset tästä.