Imatranajojen organisointi on jakaantunut kahteen osaan: itse kisojen järjestämisestä ja niiden tulo- ja menoliikenteestä vastaa Imatran Moottorikerho ry (IMK) ja markkinoinnista sekä mainonnasta taas IMK:n sataprosenttisesti omistama Imatranajo Oy.

Huhumylly on kertonut henkilöristiriidoista organisaatioiden välillä, ja siitä, että IMK olisi irtisanonut yhteistyösopimuksen Imatranajo Oy:n kanssa.

Halusimme tietää, missä mennään, joten soitimme Imatran Moottorikerho ry:n puheenjohtajalle Mariaana Pakkaselle, joka toimi myös juuri päättyneen Imatranajon tapahtumavastaavana.

Mitä Imatranajolle tällä hetkellä kuuluu, Mariaana Pakkanen?

– Päättyneet kisat menivät hyvin, vaikka säätiedotukset pelottivat etukäteen. Hyvin sujunut perjantain lipunmyynti pelasti paljon, ja aurinkoinen lauantai toi todella paljon väkeä. Kisa-alueella oli jopa vaikea liikkua välillä, ja lippuluukuilla oli jonoja, IMK.n puheenjohtaja Mariaana Pakkanen kertoo.

Kaikenlaiset huhut kiertävät tällä hetkellä kisojen ympärillä, missä mennään?

– Tärkeintä on se, että Imatranajot järjestetään ensi vuonnakin. Pidämme vielä kokouksia aiheesta, ja jonkinlaisia muutoksia tulee, mutta kisat järjestetään.

Millaisia muutoksia on tiedossa?

– Tässä vaiheessa emme voi vielä kertoa kaikkea, moni asia on kesken, mutta ulkoisesti, katsojien kannalta ei tule olemaan mitään heille näkyviä muutoksia. Ne ovat lähinnä organisaatiota koskevia.

– Henkilömuutoksia on tulossa, mutta ne ovat vielä auki. Jaamme vastuualueita uudestaan ja tiivistämme organisaatiota. 

– Tällä hetkellä teemme vielä kovasti töitä päättyneiden kisojen kanssa. Perkaamme kisakatsojien ja kisoissa töissä olleiden sekä viranomaisilta saamaamme palautetta. Niiden läpikäyminen on ensisijaista, että pääsemme suunnittelemaan ensi vuoden kisatapahtumaa.

– Kokonaisuuden pitäisi olla valmis elokuun alkupuolella, joten tiedotamme silloin asioista enemmän, Mariaana Pakkanen päättää.