Menestyksekkään SM-kisaviikonlopun jälkeen oli hyvä lähteä kohti haastavaa Imatraa. Juho ja koko tiimi oli jännittynyt, mutta erittäin motivoitunut. Tiedettiinhän, että tässä kisassa ei ole varaa virheisiin. Tiimi saikin erinomaista taustatukea, kun koko GolWik-Racing tiimin huolto-osasto Magnus Collinin johtamana tuli tukemaan toimintaa sekä datamieheksi saatiin itse Markku Visuri. Lähtökohdat olivat siis erinomaiset.
Perjantain harjoituksiin Juho puki päällensä sääntöjen mukaan keltaisen huomioliivin ja lähti tutustumaan rataan. Jokaisella vedolla aika parani kiitettävää tahtia ja tiimi oli erittäin tyytyväinen tekemiseen.
Lauantaina ajettiin vielä ennen kisalähtöjä aika-ajoja ja vaikka Juho paransikin menoa koko ajan, niin taso oli vaan yksinkertaisesti todella kova ja lähtö ruuduiksi tuli molempiin luokkiin 15. Noh, kaikki tiesivät, että Juho osaa lähteä, niin ei huoli päässyt puseroon.
Ensimmäisenä oli Open-luokan lähtö. Juho teki työtä käskettyä ja erinomaisen lähdön jälkeen kävi tiukkaa taistelua läpi kisan ja se toi rookielle todella kovan sijoituksen kuusi. Lähdön jälkeen Juho kertoi, että pyörästä lähti omituinen ääni kisan lopussa. Ääni osoittautuikin ongelmaksi, sillä lähteenä oli katkennut pakoputki. Ja ei kun tiimi töihin, aikaa oli reilu tunti seuraavaan lähtöön.
Tiimi teki erinomaista työtä ja kun vielä apua saatiin paikallisesti, niin aivan kalkkiviivoilla pyörä saatiin mukaan IRRC-lähtöön. Kiitos. Epäselvä tilanne oli kuitenkin syönyt parhaimmat eväät ja kisa oli hankala. Vaikka Juho jälleen paransikin omaa kierrosennätystä, oli hän maalissa sijalla 14.
Sunnuntaina ajettiin heti aamusta kilpaa. Järjestäjä siirsi sateen uhan takia IRRC-lähdön ensimmäiseksi ja heti aamusta oli luvassa kovaa kyytiä. Kisa keskeytettiin kertaalleen, mutta Juho paransi jälleen omaa ennätystään reilusti ja ajoi hienon kisan. Tuloksena sija 12.
Viimeisenä lähtönä oli sitten vielä Open 600. Sade sotki kuvioita ja Juho puntaroikin lähteekö kisaan ollenkaan. Rata oli vain osin märkä ja siksi rengasvalinta hankala. Juho päätti kuitenkin tutustumiskierrosten jälkeen lähteä mukaan ja päätös oli oikea. Vaikeissa oloissa ajo oli erittäin luotettavaa ja tasaista. Kärki meni menojaan, mutta Juho saalisti hienon sijan viisi!
– Oli kerrassaan mahtavaa ajaa Imatralla. Unelmat toteutuivat ja kun tiimi teki koko viikonlopun äärimmäisen hyvää työtä, niin oli helppo kehittyä ja nostaa vauhtia läpi viikonlopun. Nälkää jäi vielä todella paljon, joten ensi vuonna taistellaan palkintosijoista tosissaan. Olinhan minä kuitenkin nopein rookie-kuljettaja totesi Juho hymy kasvoilla kisojen jälkeen.
Juhon matkaa maailman huipulle voi seurata ja kannustaa Facebookissa JK36 Racing tai Instagramissa juho.kantola.