Ketään ei kuitenkaan Lehtiranta lähtenyt kumartelemaan, vaan voittoa lähdettiin hakemaan, vaikka treenikilometrejä oli kertynyt uudella isommalla pyörällä vain yhden harjoituspäivän verran ennen kisaviikonloppua.
Heti vapaissa harjoituksissa pyörä tuntui istuvan kivasti käteen ja osaavan Kallio Racing -tiimin kanssa oli helppoa rakentaa ja säätää pyörää mieleiseksi ja opiskella tietokonedatan avulla myös ajamiseen liittyviä asioita.
Aika-ajossa oli tasaista. Sijoitukset vaihtuivat loppuun asti tiuhaan ja Niko oli heti mukana TOP3 listalla. Lopulta aika-ajoa päättyi Eemeli Lahden ajaen itselleen paalupaikan, Lehtirannan ollessa toinen ja Koskinen kolmas.
Ajettujen harjoitusten ja aika-ajon perusteella lauantain kilpailusta oli tulossa jännittävä. Heti kilpailun alussa samainen kolmikko lähti omille teilleen tiputtaen aiempien vuosien mitalistit heti kyydistä. Kärkitrio ajoi aivan nipussa pitkälle kisaan, kunnes Koskinen meinasi kaatua ja tuli kolarointia Lehtirannan kanssa. Tässä kohtaa Lahti pääsi karkuun ja ajoi kisan voittoon. Koskinen toisena maalissa ja Niko debyyttikisassaan upeasti kolmas.
Sunnuntai aamun warm upissa tulikin mutkia matkaan kun pyörään tuli elektroniikkamurheita ja ajamisesta tuli todella haasteellista. Tiimin mekaanikot tekivät paljon työtä, jotta vika saatiin kuntoon ja Niko pääsisi taistelemaan voitosta.
Kisaan ampaistiin taas matkaan lähes samalla triolla, paitsi yksi kuski oli lyöttäytynyt myös kärkiryhmään, nimittäin viime kauden Suomen mestari Magnus Collin. Pitkään roikkui Collin kärkiryhmässä, kunnes kaatui radan takalenkillä. Lehtiranta ohitti myös Koskisen ja nousi toiseksi ja pitikin paikan lähes loppuun asti. Lehtirannalle tuli pieni ajovirhe viimeisellä kierroksella ja Koskinen iski heti, ja nousi takaisin toiseksi. Lahti sai ajella rauhassa maaliin, kun takana vaanivat nuoremmat kuljettajat taistelivat keskenään. Eemeli voittoon, Koskinen toisena ja Niko jälleen upeasti kolmantena.
Tästä on erittäin hyvä lähtökohta jatkaa kohti testejä ja seuraavaa osakilpailua Alastarolle. Tätä ennen Lehtiranta kuitenkin ajaa kansainvälisen IRRC-sarjan katuratakisaosakilpailun Imatralla Supersport 600 pyörällä, johon Nikolle on myönnetty villin kortin starttilupa.