Pitkä ajotauko takana ja katseet tiiviisti kohti Imatranajoja oli lähtökohtana viikonlopulle. Tiimi suuntasi jo torstaina harjoittelemaan ja hyvä niin, sillä tauko oli syönyt Ducatia hieman. Ensimmäinen harjoituspäivä meni erilaisia pikku ongelmia korjatessa. Perjantaina kierrosajat parantuivat jokaisella vedolla.

Lauantain aika-ajoihin lähdettiin hakemaan oman luokan paalupaikkaa sekä haastamaan Superstock 600-luokan kivikovaa kärkeä. Tavoitteissa onnistuttiin, sillä paalupaikka irtosi omassa luokassa selvällä erolla ja hyvää tulosta täydensi lähtöruudukon paikka neljä. Open 600- ja Superstock 600-luokat ajavat samassa lähdössä.

Itse lauantain kisaan Juho sai loistavan lähdön ja haastoi ensimmäisillä kierroksilla jopa kärkipaikkaa. Tasaisen kisan maalissa Juho oli oman luokkansa ykkönen selkeällä erolla. Yhteistuloksissa sija neljä. Tiimi hymyili.

Juhon käsi kipeytyi kuitenkin kisan aikana ja siksi tiimi päätti jättää sunnuntain warmupin väliin ja keskittyä itse kisaan. Juholla oli jälleen sama 4. lähtöruutu. Sunnuntain kisasta muodostui kuitenkin todella erikoinen, sillä se jouduttiin keskeyttämään kaksikin kertaa kaatumisten johdosta. Toisen lähdön aikana Juho kellotti taistelun tiimellyksessä oman ennätyksensä 1.27,7.

Kolmas kerta toden sanoi ja nyt päästiin maaliin asti. Juho oli jälleen omassa luokassaan dominoiva ja nyt haastettiin lähdön kärkisijaakin kunnolla. Juho johti kilpailua ensimmäisellä kierroksella loistavan lähdön jälkeen, mutta joutui kuitenkin taipumaan Rasmus Nurmelle, joka voitti lähdön. Onnea Rasmus.

– Aivan sairaan hienoa oli päästä ajamaan kilpaa pitkästä aikaa ja vauhtiakin tuntui tauon jälkeen löytyvän. Tästä on hyvä ponnistaa kohti Imatraa ja elämäni ensimmäistä katuratakisaa. Tulkaahan kannustamaan, totesi Kantola hymyssä suin.

Juhon matkaa maailman huipulle voi seurata ja kannustaa Facebookissa JK36 Racing tai Instagramissa juho.kantola.

Palkintopallilla. Kuva Harjukuvat.

Palkintopallilla. Kuva Harjukuvat.