Honda esitteli CB125R:n ensi kerran vuonna 2017.
Tämän mallivuoden äHonda CB125R:ään tulee isoveljeltään CB1000R:ltä peritty viiden tuuman täysväri-tft-näyttö, ja myös sen hallintakatkaisimet on pantu uusiksi. Kuljettaja voi valita näytön ulkoasun kolmesta eri vaihtoehdosta. Nähtäviksi tulevat nopeus, kierroluku, valittu vaihde, ja polttoaineenkulutus. Kierroslukumittarin vaihteen vaihtoa osoittava kohta on räätälöitävissä.
Pyörän värivaihtoehdot ovat uudet Matt Cynos Gray, Pearl Cool White, Reef Sea Blue Metallic sekä Pearl Splendor Red. Uusien värien myötä myös logot ovat aiempaa isommat ja viimeistelyyn on panostettu.
Lisäksi pyörään tuli radiaalisti asennettu nelimäntäinen etujarrusatula kelluvalla levyllä sekä IMU-anturin ohjaamat ABS-jarrut.
Kolmas merkittävä uutuus on Euro 5+ -yhteensopiva moottori. Päästönormi 5+ tulee pakolliseksi vuoden 2024 lopulta lähtien. CB125R:ssä uusi normi on tuonut uuden katalysaattorin, joka on toteutettu siten, ettei se aiheuta tehohäviötä.
Pyörän moottori on yksisylinterinen, nelitahtinen, kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla ja neljällä venttiilillä varustettu ja teholtaan 11 kilowattinen. Maksimivääntö on 11,6 Nm. CB125R ollut ensiesittelystään lähtien suosittu ja samalla ostajalleen ensi askel Hondan Neo Sports Café-mallisarjaan. Minimalistinen retrotyyli yhdistettynä moderniin twistiin tuntuu kiinnostavan.
Mallivuodelle 2021 CB125R sai Showan 41mm Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD etuhaarukan sukulaiseltaan CB650R:ltä tuoden todellisen "ison pyörän" jousituksen kevariin, joten paketti vaikuttaa varsin valmiilta kevarimenoon.