Indianin kannattavuus parani viime vuosivartilla noin 6 prosenttia edellisvuotisesta, ja Indian Motorcycles tuotti ensimmäistä kertaa positiivisen tuloksen koko sinä aikana, mitä se on kuulunut Polarikselle, eli vuodesta 2011 lähtien. Koko on-road-segmentti puolestaan oli noin 3 prosenttia tappiollinen.
Indianin vähittäiskauppamyynti pieneni 24 % viimeisellä neljänneksellä ja koko vuodelta "pitkälti toistakymmentä" prosenttia. Indian väittää, että sen markkinaosuus kasvoi hieman, mutta Pohjois-Amerikan markkinoilla viimeisellä neljänneksellä osuus laski noin 11 %.
Suurin osa osuuden laskusta johtui sen raskaiden, isojen mallien myynnin pienenemisestä, kun taas sen keskikokoiset mallit valtasivat osuuksia viime vartilla. Osa keskikoon pyörien myynnin kasvusta saattoi johtua siitä, että Harley-Davidson lopetti ilmajäähdytteisten Sportster-malliensa myynnin. Uutinen on sinänsä hyvä, mutta toisaalta Indianin markkinaosuus on hieman suurempi isojen kuin keskikokoisten mallien kohdalla.
Tälle vuodelle pitäisi olla luvassa uusia malleja, joten Indianin osalta odotetaan parempaa vuotta. Toisaalta kuitenkin vuoden 2024 Indian-myynnin ennustettiin pysyvän samalla tasolla kuin 2023.
Suomessa myyttiin 94 Intiaania vuonna 2023, jossa on kasvua edellisen vuoden 60 kpl myyntiin mukavasti. Merkin markkinaosuus oli vuoden lopussa 2,7 %. Scout ja Scout Bobber Twenty olivat suosituimmat mallit oletettavasti sen vuoksi, kun Harleyltä puuttui sopivia vastaavia malleja.
Lähde Polaris.