Harley-Davidson ilmoitti avaavansa uuden ajan moottoripyörällä tapahtuvaan matka-ajoon. Se julkisti kokonaan uudelleen kuvitelluina ikonisimmat touring-mallinsa, Street Glide'n ja Road Glide'n. Luvassa on lisää suorituskykyä ja uusimman teknlogian mahdollistamia innovaatioita ja makeaa designia.
Tänä vuonna Harley-Davidson juhlistaa lisäksi sitä, että se on valmistanut tehdaskustomoituja CVO-malleja (Custom Vehicle Operations) jo 25 vuoden ajan. Juhlavuosimallit ovat CVO Road Glide ST -bagger ja CVO Pan America adventuremalli.
Street Glide ja Road Glide
Molemmissa touring-ikoneissa on uusi Milwaukee-Egiht 117 moottori, ja niissä pitäisi olla enemmän tehoa ja mukavuutta sekä edistyksellistä tekniikkaa unohtamatta uutta infotainment-järjestelmää. Lisäksi pyörät ovat aiempaa kevyempiä ja niiden ulkonäköä on visuaalisesti uusittu isolla kädellä moderniksi, mutta samalla säilyttäen H-D:n perinteisen DNA:n, mikä tekee ne heti tutun näköisiksi.
Avainominaisuudet:
- Päivitetyssä Milwaukee-Eight 117 V-Twin -moottorissa on uusi jäähdytysjärjestelmä, joka parantaa kuljettajan lämpömukavuutta. Imu- ja pakovirtauksia on paranneltu suorituskyvyn lisäämiseksi.
- Ajotapavalinnoilla Road, Sport, Rain ja Custom, voi hallita teho-ominaisuuksia.
- Infotainment-teknologiasta vastaa Skyline OS -käyttöjärjestelmä, ja sitä ohjataan 12,3 tuuman TFT-värikosketusnäytöltä, joka korvaa kaikki analogiset instrumentit sekä valtaosan katkaisimista. Uusi 200 watin audiovahvistin tarjoaa tehon katteisiin asennettuun kaiutinpariin.
- Uusittu aerodynamiikka parantaa kuljettajan mukavuutta ja vähentää häiritseviä ilmavirtauksia kypärän ympärillä keskimäärin 60 %.
- Takajousituksen joustomatkaa on kasvatettu kolmeen tuumaan (76 mm).
- Uudelleensuunniteltu yksiosainen istuimen muoto ja pehmustemateriaali parantavat pitkien matkojen istumamukavuutta.
CVO Road Glide ST
CVO Road Glide ST -malli puolestaan nostaa hot rod baggerin suorituskyvyn seuraavalle tasolle, siinä on kisamaailmasta innoituksensa saaneet jousitus ja jarrut sekä uusi Milwaukee-Eight 121 HO -moottori sekä uusi matala loppuvälityssuhde, jotka tuovat sellaista kiihtyvyyttä ja keskikierrosalueen tehoa, mitä aggressiiviset kuljettajat kaipaavat.
CVO Road Glide ST on Harleyn nopein ja sofistikoitunein teho-bagger, mitä Milwaukeesta on ikinä tuotettu, uhotaan H-D:n tiedotteessa. Laadukkaat komponenetit palvelevat teho-orientoituneita kuljettajia.
Syvä sooloistuin ja kuusi tuumaa nostettu ohjaustanko antavat kuljettajalle aggressiivisen ja pystyn ajoasennon länsirannikon custom-tyyliin.
CVO Road Glide ST:n avainpiirteet:
– Kaksi premium-väritysvaihtoehtoa: Golden White Pearl tai Raven Metallic. Screamin’ Eagle -grafiikat katteiden sivuilla ja polttoainetankissa ovat saaneet innoituksensa H-D:n tehdaskilpureista MotoAmerica Mission King of the Baggers -sarjasta. CVO 25th Anniversary -grafiikalla juhlistetaan virstanpylvästä tehdaskustomoinneissa.
- Milwaukee-Eight 121 High Output V-Twin -moottori löytyy tällaisena ainoastaan CVO Road Glide ST -mallista. Sen teho on 127 hv / 94 kW ja maksimivääntö 193 Nm. Se on tehokkain koskaan tuotanto-Harrikkaan tehdasasennettu Milwaukee-tuoteperheen moottori.
– Vaihtoehtoisia materiaaleja hyödyntämällä pyörän kuivapaino on saatu laskettua 363 kiloon. Äänenvaimentimissa on kevyet titaanikuoret ja niiden päät ovat taottua hiilikuitua. Hiilikuitua on hyödynnetty myös etulokasuojassa, istuimen rungossa ja tankin konsolissa. Öljypohja on kevyttä komposiittia ja vanteiden sekä etujarrulevyjen designissa on pyritty optimoimaan jousittamaton paino.
Showan valmistamat etu- ja takajousituskomponentit ovat täysin säädettävät. Etuhaarukan putkihalkaisija on 47 mm. Jarrut ovat Brembon käsialaa.
Road, Sport, Track, Track Plus, Rain ja useammat Custom -ajotapavalinnat mahdollistavat moottoripyörän suorituskyvyn hallinnan eri olosuhteissa.
- Infotainment-teknologiasta vastaa Skyline OS -käyttöjärjestelmä, ja sitä ohjataan värikosketusnäytöltä, joka korvaa kaikki analogiset instrumentit sekä valtaosan katkaisimista. Ensiluokkainen 500 watin audiovahvistin ja Rockford Fosgate Stage II 6.5 tuuman kaiuttimet katteissa pitävät huolen musiikin kuuluvuudesta.
CVO Pan America
Uusi CVO Pan America on Harley-Davidsonin ensimmäinen adventure touring -segmentin CVO-malli. Se on varustettu kaikin Special-mallista tutuin lisävarustein ja paketoitu eksklusiivisella custom-maalipinnalla ja viimeistelyllä.
Moottori on nestejäähdytteinen Revolution Max 1250 V-twin. Semiaktiivinen etu- ja takajousitus, kosketusnäyttö, ajotapavalinnat sekä Daymaker adaptiivinen ajovaloteknologia ovat automaattisesti mukana.
Näiden lisäksi CVO Pan Americassa on muita lisävarusteita, kuten mukautuvakorkeuksinen jousitus, alumiiniset taka- ja sivulaukut, vaihdeavustin, sisärenkaattomat vanteet, lisä-Led-valot ja alumiininen pohjapanssari.
Kaikki nämä 2024 mallit saapuvat H-D-myymälöihin helmikuussa 2024.