Kyseessä on ensimmäinen kolmisylinterinen moottori, mitä CFMoto on koskaan kehittänyt. Se on täysin valmistajan oman kehitystiimin työn tulos.
Kysymys kuuluu, luopuuko CFMoto vähitellen kokonaan KTM-pohjaisten moottorien hyödyntämisestä, vai koskeeko uuden moottorityypin käyttö ainoastaan osaa mallistosta? Odotettavissa lienee myös muita kokoversioita moottorista.
Moottori on kevyt, sen pitäisi olla kestävä ja reippaasti kiihtyvä (kiitos matalainertiaisen kampiakselin). Lisäksi siinä on FCC:n luistokytkin.
Valmistaja kertoi esittelevänsä useita uusia malleja vuonna 2024, joissa käytetään kyseistä moottoria.
Moottorin teho on yli 100 hevosvoimaa ja maksimivääntö 68 Nm / 8250 rpm. Maksimikierrosluku on 12 300 kierrosta minuutissa. Kiihtyvyyden nollasta sataan kilometriin tunnissa pitäisi tapahtua niinkin ripeästi kuin 3 sekunnissa. Moottorista voi tulla erilaisia tehoversioita mallista riippuen.
Moottorin sylinteriryhmä on kokonaan taottua alumiinia. Se säästää painoa noin 10 % perinteiseen moottoriin verrattuna. Voimantuottoyksikkö painaakin vain 55 kg. Taotusta alumiinista valmistetut männät ovat noin 8 % kestävämmät kuin normaalialumiiniset.
Lähde: CFMOTO Engine Laboratory.