Uuden nestejäähdytteisen moottorin teho on 117 hevosvoimaa 4500 kierroksella minuutissa, ja vääntöä on luvassa jykevät 189 Nm 3000 minuuttikierroksella. Tehonnousu on saatu aikaan uudella nokka-aksellilla, suuremmalla ilmansuotimen kotelolla ja uudella imukanavalla sekä tehopakoputkistolla.
Kuljettajan mukavuutta on muistettu siten, että jäähdytysneste kiertää ensin taemman sylinterin, ennen kuin jatkaa matkaansa etumaiseen sylinteriin. Lisäksi Harley väittää, että jäähdyttimestä tuleva kuuma ilma on ohjattu alas, jotta kuljettajan mukavuus säilyy. Tämä voi olla merkittävä mukavuustekijä varsinkin kesäkuumalla kaupunkiajossa.
Molemmissa Harley-Davidsonin CVO-malleissa eli Street Glide'ssä ja CVO Road Glide'ssä on modernia teknologiaa, kuten USD-etuhaarukka ja mono takavaimennin – varustettuna jousen esijännityksen säädöllä. Alusta on Showan käsialaa. Lisäksi pyörissä on radiaalisti asennetut Brembon nelimäntäiset satulat ja isot, 320 mm tuplalevyt edessä.
Molemmissa CVO Glide -malleissa on lisäksi kolme ajotapavalintaa: Sport, Road ja Rain.
Elektroniikkapaketti tarjoaa kaarteissakin lukkiutumattomat jarrut sekä luistoneston, hill-hold-avustimen ja rengaspaineiden valvontajärjestelmän. Kaikkia näitä ohjataan valtavan 12,3 tuuman tft-näytön kautta. Järjestelmässä on myös bluetooth-liitäntämahdollisuus. Molemmat mallit on lisäksi varustettu Rockford Fosgate Stage II nelikaiuttimisella 500 watin audiojärjestelmällä.
Pyörät ovat aiempaa kevyempiä. Painoa on saatu säästettyä Street Glide'ssä 14 kg ja Road Glide'ssä 16 kg.
Väirvaihtoehtoja on kaksi: Standard Dark Platinum with Bright Smoked Satin pinstriping tai Whiskey Neat/Raven Metallic vastaavalla sisäkatteen värityksellä.
Malleille on annettu myös Suomen hinnat, joten ne tullevat tilattaviksi meillekin. Tätä kirjoitettaessa alkaen-hinnaksi on molemmille malleille ilmoitettu 61 840 euroa.
Aiheesta aiemmin:
Harley-Davidson julkisti taidolla uusitut CVO-versiot kahdesta ikonisimmasta mallistaan