Indianin "Chief" -mallinimi juontaa jo vuodelta 1922 ja alkuperäinen yritys valmisti sitä vuoteen 1953. Välillä koko valmistaja ehti jo hautautua konkurssin unholaan, mutta merkki ja malli elvytettiin 1999 ja uusittiin Polariksen omistuksessa vuonna 2014.
Vuodelle 2023 cruiserista esiteltiin Sport Chief -versio. Sen kilpakumppaneita ovat Hondan Rebelin eri versiot sekä tietenkin Ducatin upouusi V4 Diavel Harley-Davidsonin vastaavia malleja unohtamatta.
Sport Chiefin moottorina jytistelee ilmajäähdytteinen Thunderstroke 116 V2-moottori. Sen tilavuus on 1890 cm3. Tehoa ei ole ilmoitettu, mutta huippuvääntö on mukavat 162 Nm 3200 kierroksella minuutissa.
Pyörä on melkoisen painava. Sen kuivapaino on 302 kilogrammaa ja tankattuna painoa kertyy 311 kilogrammaa.
Ajettavuuteen ja pysähtyvyyteen on panostettu siten, että pyörässä on putkihalkaisijaltaan 43 mm KYBin upside-down etuteleskooppi ja takana molemmin puolin Foxin piggypack-iskunvaimentimet. Joustomatka edessä on 130 mm ja takana 100 mm.
Etujarruna on 320 mm tuplalevyt Brembon nelimäntäisin puolikelluvin jarrusatuloin. Takana on yksi 300 mm:n levy.
Renkaina on Pirellin Night Dragonit. Etuvanne on 19-tuumainen ja 16 tuuman takavanteella pyörii 180 mm leveä läski. Mustat vanteet ovat alumiinivalua.
Pyörässä on pikkuinen kate ja paljon asennetta. Mittariston muodostaa 101 mm kosketusnäyttö johon RideCommandin avulla saa liitettyä kypäräpuhelimen langattomasti Bluetoothin tai langallisesti usb-liitännän avulla. Systeemin avulla saa myös näkyviin navigoinnin ohjaustangon ohjainta hyödyntäen ja tietenkin ohjattua musiikintoistoa.
Pyörän akseliväli on pitkähköt 1640 mm ja istuinkorkeus matalat 686 millimetriä. Polttoainetankki vetää 15,1 litraa menovettä.
Värivaihtoehdot ovat Graphics Black Smoke, Ruby Smoke ja Stealth Gray.
Vakiovarusteita ovat mm. ABS-jarrut, ajotapavalinnat, avaimeton käynnistys, USB-portti, 12 voltin sytytinliitin, takasylinterin deaktivointi sekä LED-valot.
Toimitukset alkavat huhtikuussa ja hinnat puolestaan 27 799 eurosta. Lisätietoja täältä.