Sprinterissä on tosiaan hyödynnetty auton vararenkaita, Kawasakin KZ250 moottori sekä polkupyörän istuin, eli eri ajoneuvolajien osia. Runkokin näyttää polkupyörästä vohkitulta.
Pyörän visionäristi ja rakentaja on moottoripyöriin intohimoisesti suhtautuva milanolainen valokuvaaja Valen Zhou. Hän halusi rakentaa ratapyörän ja kiihdytyspyörän risteymän uhmaten painovoimaa ja turvallisuussääntöjä.
Riisuttu design syntyi Valens'in erikoisesta luovuudesta ja vertaansa vailla olevasta tarkkaavaisuudesta. Tuloksena oli ikään kuin toisesta todellisuudesta putkahtanut luomus. Minimalistinen design tekee siitä enemmän taideteoksen kuin oikean moottoripyörän näköisen.
Uskalias estetiikka tekee samalla kuljettajan ajoasennosta varsin aggressiivisen.
Vaikka pyörän ulkonäkö on äkkiseltään yksinkertainen, niin se kätkee mielenkiintoisia ja erikoisia yksityiskohtia, joten kannattaa katsoa oheiset kuvat tarkasti.
Takana on yksi ainoa jarrulevy, joka hoitaa koko pyörän jarrujen virkaa. Sen kiinalaissyntyinen Valen nappasi motocross-pyörästä. Pakoputki on teipattu koko matkalta ja ohjaustankokin kahvoineen on varsin erikoisen näköinen.
Huomiota kiinnittää myös alumiininen istuimen taakse ja alapuolelle teipattu termospullo, joka toimittaa polttoainetankin virkaa. "Tankin" tilavuus on puoli litraa, joten kovin loputtoman pitkälle pyörällä ei pääse ilman välitankkausta.
Asiasta kertoi mm. Designboom.