E40 tarkoittaa sitä, että polttoaineessa on etanolia 40 % ja bensiiniä 60 %. E100-polttoaine puolestaan on sataprosenttisesti etanolia. Näin korkeat etanolipitoisuudet edellyttävät moottoreihin teknisiä muutoksia..
Kestävän kehityksen mukaisten polttoaineiden testaaminen on tähän mennessä tarkoittanut kisamoottorin kaikkien osa-alueiden suorituskyvyn kehittämistä. Triumph toimittaa kaikki moottorit Moto2-sarjaan, joten sen vastuulla on ensinnäkin se, että uusi polttoainestandardi tarjoaa kilpailukykyä, mutta myöskin pystyy tuottamaan kolmisylinterisestä moottorista riittävästi tehoa ja vääntöä, todetaan valmistajan tiedotteessa.
Triumphin TE-1 sähkömoottoriprototyypin kehitystyö sekä jatkuvat ponnistelut vähentää hiili- ja muita päästöjä alle nykyisen eurooppalaisen ja maailmanlaajuisen lainsäädännön yhdessä kestävän kehityksen mukaisille polttoaineille soveltuvien moottoreiden kehitystyön kanssa alleviivaavat Triumphin fokusta, sen varmistamista, että moottoripyöräilystä voidaan jatkossakin nauttia vastuullisesti tulevinakin vuosina.
– Tarkoituksemme on ottaa käyttöön kaikki mahdollinen, mitä voimme kilpamoottoripyöräilystä oppia tehdäksemme moottoripyöristämme yhä parempia, joka tietysti kattaa ei pelkästään suorituskyvyn, vaan myös niiden vaikutuksen ympäristöön. Voin kertoa, että jokainen täällä Triumphilla on innostunut voidessaan osallistua niin merkittävään kehitykseen niin käänteentekevällä hetkellä moottoripyöräilyn historiassa, totesi Triumphin tuotepäällikkö Steve Sargent.
Aiheesta aiemmin:
Triumphin sähkömoottoripyörän TE-1:n proto on valmis tosielämän testeihin