Miro Varjonen, 17, ajaa kaudella 2023 Husqvarna Nordicin ja RX Moto -moottoripyörätalon tuella MX2-luokan Suomen mestaruussarjassa ja valikoituja EMX250-luokan EM-osakilpailuja. Pyöränä Turun Moottorikerhon kuljettajalla on täysin uudistunut Husqvarna FC 250 ja siitä vielä "Huskyn" historiaa kunnioittava Heritage-malli.
RX Moton Liedon pisteestä Varjoselle tulevan kauden pyörät luovuttaneella Leevi Takatalolla on myös iso ja tärkeä rooli Varjosen harjoittelussa. Varjonen on treenannut Takatalon ohjeilla ja metoideilla jo useamman kauden ajan. Yhteistyö myös YOKON, TCX:n ja Scottin kanssa jatkuu tulevalla kaudella.
Kausi 2022 oli Varjosella ensimmäinen aikuisten MX2-luokassa. Tavoitteet kauteen lähtiessä olivat maltilliset ja loppusijoituksissa tavoite oli paikoilla 5-7. Kauteen mahtui myös epäonnistuminen, kun Tampereen SM-osakilpailu päättyi heti ensimmäisen erän hurjannäköiseen starttikolariin ja vierailuun Tampereen ensiavussa. Kausi kokonaisuudessaan kuitenkin ylitti tavoitteet ja Varjonen oli SM-sarjassa neljäs. Varjonen osallistui myös Hyvinkäällä ensimmäiseen EMX250-luokan EM-osakilpailuunsa, missä hän ajoi itsensä karsinnasta finaalieriin.
Kauden päätteeksi RX Moto ja Husqvarna tarjosivat Varjoselle mahdollisuuden päästä maistelemaan vuosimallin 2023 kalustoa, kun Varjonen osallistui kerhojoukkueiden SM-kilpailuun Turun Moottorikerhon joukkueessa, mikä sijoittui neljänneksi. Kalustona Varjosella oli Husqvarnan FC-350.
Tulevaan kauteen Varjonen lähtee päättäväisenä ja on valmentajansa Takatalon kanssa asettanut tavoitteekseen MX2-luokan SM-sarjassa palkintopallisijat.
Talviajan harjoittelua Varjonen tekee enduropolulla, hiihtoladulla ja punttisalilla.
Kaudesta 2022 Varjonen haluaa eritoten kiittää Juha Salmista, Eeli ja Leevi Takataloa, Sami Pöllästä sekä Kusti Mannista.
Aiheesta aiemmin:
Huipputason motocrossia ja trialia SM-viikolla Salossa perjantaina
Motocross: Mägi ja Vesterinen Suomen mestareiksi - Varjonen ja Maniskkamäki junioreiden valtiaita