Uusi Forza on Hondan oman tiedotteen mukaan suunniteltu erityisesti eurooppalaisia asiakkaita varten, ja vielä erityisesti sellaisia varten, jotka kaipaavat enemmän suorituskykyä, ketteryyttä ja käytettävyyttä. Hondalla on suunnittelussa pyritty tekemään niin hyvännäköinen skootteri kuin mahdollista.
Pyörässä on säädettävä pleksi ja paljon matkatavaratilaa, ja se on saatavilla myös ABS:nä.
Teräsrunko on vakaa ja vahva eri olosuhteissa, ja kantaa myös kaksi. Edessä on kaksi 33 mm teleskooppi ja takana kaksi iskunvaimenninta, joissa on 7-asentoinen jousituksen säätö. Keinuhaarukka on alumiinia ja yksiosainen.
Pyörä painaa tankattuna 162 kg ABS:ien kanssa, ja sen akseliväli on 1490 mm. Rengaskoko edessä 120/70-15 ja takana 140/70-14. Edessä on yksi jarrulevy halkaisijaltaan 256 mm ja takana 240 mm levy.
125-kuutioinen moottori on neliventtiilinen yhdellä kannen yläpuolisella nokka-akselilla. Sen teho on 10.5kW / 14,3 hv 8750 rpm:llä ja vääntö 12Nm 8250 kierroksella minuutissa. Moottorin poraus ja isku ovat 52,4 x 57,9 mm. Kone on pienikitkainen.
Starttimoottori on harjaton ja suoraan kampiakselin päähän asennettu. Se toimii sekä starttimoottorina että laturina. Pyörä sammuu automaattisesti kolmen sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen, ja käynnistyy välittömästi, kun väännetään kaasua.
Vaihteisto on CVT-tyyppinen, ja toisioveto on V-hihnalla. Istuinkorkeus on 780 mm.
Polttoainesäiliö on 11,5 litraa ja kulutus 43,5 kilometriä litralla, mikä tarkoittaa vain vähän yli 2 l / 100 km.
Lisävarusteita on mm. väriin sopiva 35 l takalaukku, lämpökahva-asennussarja, sisälaukku jne.